Winst en verlies voor Dames 1

Dames 1 speelde afgelopen week 2 wedstrijden: thuis tegen Alterno en uit tegen VC Sneek. Hoe dat is afgelopen lees je in het wedstrijdverslag.

De week van Dynamo Dames 1...

Afgelopen week stond voor ons in het teken van twee wedstrijden in één week. Op donderdag 22 maart stond de inhaalwedstrijd tegen stadsgenoot Alterno D2 op het programma. Naast een paar oefenpotjes en de verloren wedstrijd in de beker waren wij hen in de competitie nog niet tegen gekomen. Dat we graag wilden winnen in deze derby, tegen oud ploeggenoten, tegen “de groenen” en op de verjaardag van Laure waarin ze “the big 3-0” aantikt, moge duidelijk zijn. Echter konden we dit helaas niet waarmaken. Met “the big 0-3” werden we aan de kant gezet. De vele onnodige fouten deden ons de das om. Het niveau was aan beide kanten niet altijd even best, maar Alterno wist aan het einde van de set minder fouten te maken en een goede serve neer te zetten, waardoor zij de volle punten mee terug namen naar….. tja Apeldoorn. Toch hebben we bij vlagen zeker mooie dingen laten zien zoals te zien in deze video.

Dan zaterdag. Op naar “Snits”! Nog geen 47 uur later staan we klaar tegen degradatie kandidaat VC Sneek D2. Dat winst nogal belangrijk was werd niet uitgesproken, maar duidelijk was het wel. Bij winst speelden we ons veilig en kunnen we de komende potjes lekker vrij uit volleyballen. De opdracht van Ellen was duidelijk: GIEKen - Geloven In Eigen Kunnen. Na een goede start en ruime voorsprong in de eerste set pakken we deze uiteindelijk met 22-25, aangezien Sneek zich tegen het einde van de set nog goed wist terug te knokken.

De tweede set begonnen we slap waardoor we al snel tegen een 15-10 achterstand aankeken. Elkaar aanspreken, energie er in gooien, gaan gieken en met Caya aan serve komen we op tijd terug in ons spel en winnen we deze set met 21-25. Door veel fouten van ons en met de servedruk van de reserves van Sneek pakken zij de derde set met 25-18. De vierde en laatste set kwamen we niet meer in de problemen waardoor we de wedstrijd met 1-3 wisten te winnen. Opluchting en eindelijk weer zure matten!

Kijkend naar de stand - we zijn blij dat we nu echt veilig staan en zijn gestegen naar de achtste plek! Met nog vier wedstrijden te gaan heeft VCN nog een zwaar programma voor de boeg aangezien ze ons nog twee keer treffen... Op 31 maart spelen we in Capelle a/d IJssel. Mocht dat te ver weg zijn, op 7 april komt Capelle onze kant op. Daarnaast spelen we nogmaals “uit” tegen de groenen en mogen we afsluiten in eigen hal tegen degradant Taurus op zaterdag 21 april.