Dames 1 verliest met 3-1 van koploper Apollo

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Ecare Apollo 8. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Na de winst van vorige week op Orion hebben wij wederom een goede trainingsweek gedraaid. Gedurende de week stonden wij voor wat verrassingen, daarover later meer. We waren klaar om Apollo te gaan laten zweten, ze zouden voor ieder punt moeten vechten… en wij? Wij zouden vrijuit gaan knallen, alles of niks. Om terug te komen op die verrassing neem ik jullie mee naar de training van donderdag. Iedereen kwam de hal binnen gedruppeld en bij ieder verscheen er een enorme lach, hard gegil of enorme verbazing op het gezicht. Onze trainer Michael deed aan carnaval en had zich zojuist een heuze hanenkam aangemeten…. Dan komt de subtiele vraag of dat ding er na de carnaval weer af gaat, het antwoord: “Nee, hij moet nog 2x zo hoog worden!” Voorlopig laten we onze mening nog maar even in het midden....

Terug naar de wedstrijd, de 1e set werd gestart met Barbara, Heleen, Lynn, Caya, Chantal , Lisanne en Nicole. Over deze set kunnen we helaas kort zijn. Het was nog niet scherp genoeg en we leken toch wat onder de indruk van onze tegenstander. Wissels mochten helaas niet baten. Op verschillende vlakken kwamen we gewoon te kort. Deze set ging dan ook met 25-15 naar Apollo.

De 2e set werd begonnen met een andere basis, Joyce op de plek van Lynn en Loni op de plek van Heleen. Vanaf het begin in deze set werd er fel gestart. Servicedruk was aanwezig en er werd ontzettend hard gewerkt aan onze kant. Gruwelijke ballen werden verdedigd en de combi Barbara en Caya was aan. Vuur in onze ogen was ook weer aan. Het vlammetje bij Apollo ging langzaam uit in deze set. De setstand werd gelijk getrokken want deze set was met 25-16 voor ons.

De wedstrijd was weer open in de 3e set. We wilden zo graag dit niveau doortrekken en misschien wel de toekomstige kampioen een klein beetje plagen. Helaas begonnen we deze set minder scherp. Al gauw keken we tegen een flinke achterstand aan. Punt voor punt wisten wij ons als team terug te knokken. Bij een stand van 19-19 kon het nog alle kanten op gaan. Na een kill-block tegen glipte deze set ons door de vingers. Apollo wist 5x op rij bommen vanaf de achterlijn bij ons in het veld te vuren waar we geen antwoord op hadden. Met 19-25 moesten we deze set aan Apollo afgeven.
De 4e set hadden we nog 1 kans. Vuur opnieuw aan in de ogen. Vanaf het eerste punt was het een gelijkwaardige strijd tussen de nummer 9 en de nummer 1 van de ranglijst. Hard werken en harde ballen afwisselen met slimme balletjes. Tot 22 klopte het aan onze kant. Even leek het erop dat we er een 5e set uit gingen slepen. Want dat ene wedstrijdpuntje gunden wij onszelf eigenlijk wel. Helaas moesten we onze meerdere erkennen aan de nummer 1. Dat is ook de klasse van Apollo, afmaken als het moet. Hiermee werd het 25-22 voor Apollo 8.

De goede lijn die wij momenteel laten zien hopen we vast te houden en weer te knallen in de volgende wedstrijd. Zondag 18 februari spelen we in Groningen tegen OBEG Donitas om 17.00. Het is ver weg, dat weten we, maar wij zouden het erg leuk vinden als jullie ons komen aanmoedigen! De volgende thuiswedstrijd is pas op 17 maart!! Dus grijp je kans om ons te zien knallen!! Be There

Liefs, de meisjes van SV Dynamo dames 1