Dames 1 wint met 3-1 in Doetinchem

Afgelopen zaterdag vertrokken wij met een goed gevoel naar Doetinchem. We hadden een goede trainingsweek achter de rug en we waren er helemaal klaar voor. In Doetinchem aangekomen, ging iedereen zijn eigen ding doen. Er werd in de hal gekeken, gegeten en ook het dartbord was zeer interessant. Een stukje ontspanning voor de wedstrijd kan geen kwaad.

Het was tijd om ons klaar te gaan maken voor de wedstrijd. Vol gas vandaag en lekker vrij uit. De wedstrijd werd begonnen met Barbara, Heleen, Lotte, Chantal, Joyce, Caya en Nicole. De start van de wedstrijd was fel. We leverden veel service druk en we zorgden er met zijn allen voor dat we de betreffende persoon aan service konden houden. Iedereen liep voor elkaar en we hielpen elkaar. Door zelf ons eigen spel te spelen en elk punt te vieren werd de 1e set gewonnen met 25-15.

De 2e set begonnen we met dezelfde zeven speelsters. Het ging allemaal wat moeizamer, maar ondanks dat bleven we er wel met zijn allen voor knokken. Orion kwam steeds een beetje beter in de wedstrijd, dus we wisten dat we het zelf moesten gaan doen en we geen moment konden verslappen. De dubbele wissel werd in deze set ook nog toegepast. Loni kwam erin voor Barbara en Lieke kwam erin voor Heleen.  Vol energie kwamen de meiden het veld in. Er werden mooie ballen gescoord en er werd hard gewerkt. Tot 20-20 kon Orion goed mee komen. Toch wisten wij nog een tandje bij te zetten en werd met 25-22 de 2e set ook door ons gewonnen.

In set 3 wisten we dat we er hard voor moesten werken. Orion zou alles op alles gaan zetten. Helaas hadden wij in set 3 een dipje. We wisten niet te scoren en Orion liep al onze oplossingen eruit. Lynn kwam er nog in voor Joyce en de dubbele wissel werd nog toegepast, maar mocht voor de stand helaas niet baten. We moesten met zijn allen weer dezelfde kant op gaan kijken. Focus op set 4. Set 3 werd verloren met 12-25.

In set 4 begon Lisanne voor Chantal. Voor de rest begonnen we met dezelfde zes als de vorige sets. Set 3 moest vergeten worden en met zijn allen moesten we gaan voor set 4. Iedereen ging weer service druk leveren en ballen werden weer mooi hard afgemaakt. Ook werd de dubbele wissel in set 4 nog eens toegepast. Loni kwam er weer in voor Barbara en Lieke kwam er in voor Heleen. Set 4 werd door veel enthousiasme en hard werken gewonnen met 25-20.

Gelukkig zijn wij niet in de zee gevallen en hebben wij drie punten mee naar huis genomen. Volgende week spelen wij om 16:30 uur thuis tegen de nummer 1 van de competitie. Ecare Apollo 8 DS1 komt dan bij ons op bezoek. Jullie komen ons toch wel aanmoedigen? We kunnen jullie hulp goed gebruiken! Tot zaterdag!