Dames 1 verliest thuis met 3-1 van VVU

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen VVU. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'.

Na 7 weken geen competitie wedstrijd gespeeld te hebben, mochten we eindelijk weer een wedstrijd spelen, ditmaal tegen Utrecht. In de tussentijd is Laure weer aangesloten bij de trainingen, na de bevalling van haar lieve zoontje Giem. Daarnaast waren we heel blij dat Joyce na een lange periode van een blessure weer het veld op mocht als passer loper. Vol goede moed en enthousiasme begonnen we aan de wedstrijd. We gingen dan ook goed weg uit de startblokken. Al snel hadden we een kleine voorsprong. Deze hielden we een tijdje vast, maar Utrecht kwam langzaam maar zeker dichterbij. Ellen (trainster) kwam er nog in met een poging het tij te keren, maar helaas mocht het niet baten en ging de eerste set naar Utrecht.

In de tweede set kwam Lynn erin voor Joyce. Met vlagen lieten we heel mooi spel zien, maar dit was niet voldoende om de voorsprong te pakken. Op verschillende punten slopen er wat foutjes in. Er werden time-outs genomen en er vonden verschillende wissels plaats. Echter hielp het allemaal niet en ging ook de tweede set naar Utrecht.

In de derde set kwam Lotte erin voor Lisanne en kwam Lieke D erin voor Barbara. Deze set vielen de punten net iets meer aan onze kant. Ook werd er het nodige gewisseld om de setwinst te behalen. Daarbij was er nog een gunstige opstellingsfout van Utrecht. Op het einde werd het nog even spannend, maar na een aantal set-points wonnen wij de set met 27-25.

In de vierde set moesten we nog hard aan de bak om te proberen nog één of twee punten te pakken. We lieten mooie dingen zien en ook in deze set vonden de nodige wissels plaats. We kwamen erg dicht bij de 25, maar uiteindelijk was Utrecht toch eerder bij de 25 en gingen de 3 punten naar Utrecht.
Op het einde was er toch nog reden voor een feestje, want Michael heeft zijn VT4 behaald!

Vervolgens ging iedereen zijn eigen weg. Een aantal bleven nog bij Heren 1 kijken, de een moest nog wat voor school doen om zijn deadlines te halen en de ander had een verrassingsuitje. Eén dag om het verlies te verwerken en maandag weer focussen op de volgende wedstrijd. Op 27 januari spelen we om 17.00 uur in Huizen tegen Prima Donna Kaas Huizen DS1. Alle support is welkom!