Dames 1 wint met 3-2 van Orion

Dames 1 boog zaterdag een 2-0 achterstand om naar 3-2 winst. Hoe deden ze dat? Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Met samengeknepen billen volleybal kijken…..

Het leven van een Dynamo D1 staflid gaat niet altijd over rozen. Welk staflid dit schrijft laat ik in het midden. Als één geheel wordt er iedere week keihard naar de zaterdagen toegewerkt waarop er competitiewedstrijden gepland staan. De trainers zorgen voor een gedegen trainingsprogramma, de krachttrainer, fysio & verzorger lappen de meiden weer op, de manager breidt waar nodig de eindjes aan elkaar en onze vertegenwoordiger in het bestuur stuurt bij en ziet dat het goed is.
Op zaterdag echter zit je als staflid langs de kant en ben je volledig overgeleverd aan hetgeen in het veld gebeurt. De meiden moeten het dan doen en daar heb je je bij neer te leggen. Soms ontspannen, soms met samengeknepen billen. Afgelopen zaterdag was zo’n wedstrijd waarop de bilspieren de nodige oefening hebben gehad.

Orion D1 stond op het programma en het verleden wijst uit dat dit een lastige tegenstander is. Orion is van de categorie “beoogde top 3 kandidaten” en vorig seizoen eindigden de wedstrijden tegen dit team in een 3-1 verlies in Doetinchem en een geweldige 3-2 winst in de laatste wedstrijd thuis. Wij zitten echter in een lekkere flow (wat betreft de competitie dan – het bekeravontuur is al weer vergeven & vergeten) en waren goed voorbereid op de “super-boerinnen”.

Eerste set – er werd gestart met Barbara, Loni, Caya, Charlie, Lotte, Sjon en Nicole. Onze mini-van-de-week Minoek deed de eerste service en wat deed ze dat goed! De toon was dus gezet en de tegenstander gewaarschuwd. Minoek heeft ons vervolgens gedurende de hele wedstrijd bijgestaan en aangemoedigd.

Ondanks de service van Minoek liep de eerste set niet geheel volgens plan. Een continu gat leek niet te overbruggen en na welgeteld 16 minuten stond er 8-25 op het scoreboard. Wisselen van helft, koppen bij elkaar, uithuilen en verder met de tweede set.

In de tweede set begon ons spel wat beter te lopen. Er kwam meer overtuiging in de aanval en er werden goede punten gescoord. Door de nodige wissels kwamen Lisanne, Lynn, Lieke en Heleen gedurende deze set in het veld. De wedstrijd werd meer een wedstrijd en we slaagden erin bij te blijven. Helaas niet voldoende en Orion wist ook deze set te winnen met 18-25. Tien punten meer dan de eerste set. Dat is positief en daar kun je mee verder. Opgeven was zeker nog geen optie, want dit team beschikt over de nodige veerkracht.

En dat bleek in de derde set. Wie er begon aan de set en hoe er gewisseld is, weet ik eigenlijk niet meer, maar de meiden grepen Orion beet en lieten niet meer los. De derde set ging met 25-16 naar ons en met een stand van 2-1 en het nodige hervonden zelfvertrouwen gingen we naar de vierde set.

Voor set vier gold hetzelfde als set drie. Orion bood meer weerstand, maar liep achter de feiten aan. Er werden de nodige tactische wissels gebruikt door Michael om het initiatief aan onze kant te houden, wat uiteindelijk resulteerde in een 25-23 winst. Spannender dan de derde set, maar evenveel adrenaline om de vijfde set te gaan spelen.

In de vijfde set kon de wedstrijd alle kanten op. Dat dacht het publiek ook en besloot de trommels er maar eens bij te pakken om onze meiden wat extra steun te geven. En dat bleek te helpen. We wisselden bij 8-6 van helft, maar gaven een 13-10 voorsprong weg waardoor Orion weer aansloot op het scoreboard. Bij 15-15 leek het er even op dat geen van beide teams wilde winnen of dachten dat een vijfde set ook tot de 25 punten gaat. Bij 18-18 kwam Sjon echter aan service. De uiteindelijke statistieken laten zien dat Sjon gedurende deze wedstrijd vier directe punten heeft gescoord met haar service. Eén hiervan op stand 19-18 in de vijfde set, waarvoor enorm veel dank!!! Juichen, tranen van geluk, feestje vieren, zure matten!!!

Het leven van een Dynamo D1 staflid gaat niet altijd over rozen, maar het is geweldig om met dit team te mogen samenwerken. De meiden zijn heldinnen (en nu weet het team wel wie dit geschreven heeft…..) en ik ga met vertrouwen de volgende wedstrijd tegemoet. Ook deze zal uiteraard niet vanzelf gaan en dat hoeft ook niet, maar als je een 0-2 tegen Orion op zo’n manier nog ombuigt tot een 3-2 overwinning, dan zit het in het team wel goed lijkt me.

De volgende thuiswedstrijd spelen we op zaterdag 11 november om 16.30 uur tegen Pharmafilter US DS1. We hopen weer op jullie steun te kunnen rekenen (met trommels). Tot dan!!!

Tot slot nog de rubriek “wist u dat”;
• Michael afgelopen vrijdag zijn debuut heeft gemaakt in het Dynamo geel als gastspeler bij H11.
• Van alle speelsters die het veld hebben betreden, zowel Dynamo als Orion, onze mini-van-de-week Minoek de mooiste schoenen had.
• Bij wedstrijden als tegen Orion, van alle “bankzitters”, Joyce het het zwaarst heeft.
• De interim coach van Orion ‘s avonds nog een wedstrijd voor de boeg had met de heren van Orion en deze wedstrijd ook eindigde in een vijfsetter.
• Tijdens de tweede set onze Laure met man & baby ineens op de tribune verscheen.
• Alle meiden nu “shinen” aan de wand in de Topsporthal van het Omnisport.