Dit is nieuw(s): Heren 2 voert ranglijst aan in 1e divisie A

Heren 2 won zaterdag met 4-0 uit tegen Sovoco in Soest. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake onder ‘Lees het hele bericht’.

Voor onze volgers en insiders is bekend dat het contrast tussen uit- en thuisspelen in de afgelopen twee seizoenen groot was. De enigszins verwachte thuiszege van afgelopen zaterdag konden we op zaterdag 7 oktober in Soest (tegen Sovoco) een positief vervolg geven. Met uiteindelijk toch nipte setstanden (26-24, 25-20, 30-28 en 25-23) werd het een verdiende 4-0 zege. Dat is nieuws!

Het was de week van
Het nieuws in de afgelopen week was zeer wisselend. Naast het trieste nieuws van het overlijden van ónze burgemeester van Amsterdam, de hoofdstad van Nederland, dreunde het onnodige setverlies van hét team uit Apeldoorn, de volleybalhoofdstad van Nederland, nog door in de trainingen. Ander nieuws dat hierdoor naar de achtergrond verdween was de winst in de Formule 1 en de tweede plaats van de volleybaldames. Tijdens de maandag- en woensdagavondtraining bereidden we ons voor op alle mogelijke onverwachte omstandigheden (zoals ander speelmateriaal) om weer een stap te zetten om onze doelstelling te bereiken. Ook de vroege vertrektijd (op weg naar Soest) hoort daarbij …

Het is de week van
Het is weer eens zover: ‘De week van de scheidsrechter’. Een campagne-achtige manier om de spel(bege)leiders een podium te geven, verliest wat mij betreft zijn kracht én doel. Laten we daar alsjeblieft mee ophouden, want het past ook niet bij de “let them play” opdracht (koers) van de Nevobo! We hebben immers toch ook geen week van de (vrijwillige) trainer, het (jeugd)bestuur of misschien voor velen nog wel belangrijker ‘de week van de vrijwilliger achter de bar’? Ongewild waren het in Soest de -op leeftijd zijnde-  tellers die regelmatig alle aandacht opeisten en niet de scheidsrechters, die overigens niet alles goed waarnamen maar wel op de belangrijkste momenten de juiste beslissing namen.

De wedstrijd op deze zaterdag
De sfeer in de groep is ontspannen, de keuzemogelijkheden ongekend groot. De concurrentie is moordend (doelend op de gelijkwaardigheid), de gezamenlijkheid onze kracht. De drive om maximaal te presteren is aanwezig, het bewaren van de rust onze uitdaging. Met de theorie van de 4G’s in ons achterhoofd is het ons gelukt na afloop van de wedstrijd een compliment te krijgen van de tegenstander: “Jullie zijn zo rustig gebleven, dat verbaasde ons enorm.” Vaak weten we wel wat er anders (of beter) kan, maar nu bleken we in staat om de gebeurtenis geen plek te geven in negatieve gedachten en dito gevoelens.  Juist dat is een groot compliment aan alle spelers van het team waard!

Je vindt er wat van, je hebt een perceptie van de gebeurtenis (wat gebeurt er nu?)

Het ‘raakt je gevoel  (dit kan toch niet waar zijn!)

Je raakt gefrustreerd en kunt je niet meer richten op je taak (je slaat ballen uit, blokkeert niet meer en communiceert negatief)

De minieme verschillen van de eerste speelronde (veel vijfsetters) lijken nu uitvergroot te worden. Met nog maar drie speelrondes gespeeld te hebben, voeren we de ranglijst aan. Voor aankomende zaterdag (14 oktober a.s.) wacht een nieuwe uitdaging tegen Scylla H1. Het eerste fluitsignaal op de laatste zaterdag in de week van de scheidsrechter vindt om 16.30 uur plaats in ons eigen Omnisport. Jullie komen toch ook?!