Wessel Blom verlengt contract bij Draisma Dynamo

Draisma Dynamo is er opnieuw in geslaagd een speler nog een seizoen aan zich te binden. Wessel Blom is de zevende speler die behouden blijft voor de eredivisieploeg uit Apeldoorn. Voor de passer/loper wordt het zijn tweede seizoen in Apeldoorn.

Vorig seizoen kampte Blom enkele maanden met een vervelende schouderblessure maar kreeg van de begeleidingsstaf de tijd om daarvan goed te herstellen. Na het reguliere seizoen, bij aanvang van de play-offs, keerde hij fit terug bij de selectie van Draisma Dynamo en kreeg van zijn coach gelijk ook weer speeltijd. Dit voorjaar ontving Blom bovendien van de bondscoach een uitnodiging om na het seizoen bij Oranje te gaan meetrainen. Uiteraard reageerde Blom tevreden op zijn contractverlenging. “Ik ben blij om nog minstens een jaar bij Draisma Dynamo te spelen. We zijn vorig jaar een mooi traject gestart en ik ben blij daarvan ook aankomend seizoen deel te mogen uitmaken. Ik kijk er naar uit om de lijn van vorig jaar door te trekken en nog meer als team te groeien.”

Ook trainer/coach Bas Hellinga reageert zeer positief op een langer verblijf van de passer/loper in Apeldoornse dienst. “Ik ben uiteraard zeer tevreden met het bijtekenen van Wessel Blom. Met zijn passende en aanvallende kwaliteiten kan Wessel een belangrijke bijdrage aan het team leveren. Vorig seizoen was Wessel al een belangrijke speler in de groep. Mooi dat deze ambitieuze, jonge speler bij Draisma Dynamo blijft en zich zo verder kan ontwikkelen richting een dragende speler van het team.”

Na het verlengen van de contracten met Bart van Garderen, Nico Manenschijn, Renzo Verschuren, Wessel Anker, Michiel van Dorsten en Dustin Bontrop, en het aantrekken van Hugo van Garderen, staat de selectie van Draisma Dynamo met de contractverlenging van Wessel Blom momenteel op acht selectiespelers.

De club is nog met meerdere spelers in gesprek en verwacht dan ook op korte termijn meer namen aan de selectie te kunnen toevoegen.