Dames 1 verliest met 1-3 van koploper Weert

Zaterdag speelde Dames 1 thuis tegen koploper V.C. Weert. Het werd 3-1 voor Weert. Lees het wedstrijdverslag.

De dames hadden veel zin in de wedstrijd tegen V.C. Weert. Het is altijd leuk om tegen de koploper te spelen, ‘lekker de koploper pesten’ zei Michael tijdens de wedstrijd voorbereiding. Dat zou dan nog erg lastig worden, want Weert is een hele pittige ploeg, maar de dames houden van een uitdaging.
Voordat de wedstrijd begon hoorden we dat er autopech was bij Weert waardoor de wedstrijd 10 minuten later zou beginnen. Door deze extra tijd kon iedereen goed warm worden en de wedstrijd kon toch redelijk op tijd beginnen. Voor aanvang van de 4e set kwam hun speelster met autopech nog binnengerend, beter te laat dan nooit . Wij hadden Tessa Baltus erbij gevraagd uit Dames 2 van Dynamo. Ze had een beetje honger maar genoeg energie om nog een wedstrijd mee te doen na haar eigen wedstrijd.

We begonnen de wedstrijd met de basis. Barbara als spelverdeler, Joyce en Caya als passer loper, Manon op diagonaal, Lotte en Lisanne als midden en Nicole als libero. De wedstrijd ging erg gelijk op. Er werd mooi spel gespeeld aan beide kanten, iedereen had erg veel strijdlust wat voor knappe reddingen zorgde. Veel goeie tactische ballen en prima verdedigende acties. Weert trok aan het langste eind en won de set met 23-25.
Maar goed, de volgende set gewoon weer verder. We begonnen weer met dezelfde basis en weer liep de set erg gelijk op. Weert heeft veel kracht, ze slaan de ballen met veel power het net over. Maar onze passlijn heeft veel ervaring en weten die bal toch weer richting het net te krijgen. Deze set had Michael een paar keer gewisseld. Lieke kwam erin voor servesdruk en Tessa kwam erin voor Caya. We hebben gestreden en mooi volleybal getoond, maar toch wint Weert weer met 22-25. Chantal stond balend aan de kant en zei heel droog KAKKI KAKKI, een paar wisselspeelsters kwamen niet meer bij van het lachen en zijzelf ook niet.

Twee sets achter elkaar net niet……. Dat willen we in de 3e set niet laten gebeuren. In het begin ging het weer erg gelijk op. Weert had een voorsprong na paar sterke serve series. Halverwege de set kwam Lynn erin voor Lotte. Door een mooie pass van Joyce en een lekkere set van Barbara kon Lynn de bal door het block heen slaan en kon ze gaan serveren. Ze kon lekker lang door blijven serveren want alles liep opeens in het veld. De voorsprong bij Weert was verdwenen en Dynamo was in de buurt van set winst. Lynn werd weer terug gewisseld voor Lotte en de dames maakten de set netjes af met 25-19. Deze set zijn de dames er wel achter gekomen dat Michael niet altijd te vertrouwen is als het gaat om of de bal in of uit is. Want hij had het nog wel eens flink fout.

Weert is niet voor niets de koploper en herpakte zich weer. Ze willen heel graag kampioen worden en gaven alles wat ze hadden. In deze set begon Chantal in de basis met Lisanne, en Lieke kwam halverwege de set erin voor Barbara. Ook deze set werden er mooie rally’s gespeeld maar het was niet genoeg om de set te winnen. Weert won met 18-25, en daarmee wonnen ze de wedstrijd.
Na de wedstrijd werd scheidsrechter Herman Beekman nog in het zonnetje gezet. Hij heeft al 25 jaar gefloten voor de Nevobo en gaat er nu mee stoppen.

Volgende week spelen we om 20:00 uur een uitwedstrijd tegen VV Utrecht. Supporters zijn van harte welkom in sportcentrum Galgenwaard.