Geel verslaat groen in stadsderby topdivisie

Zaterdag 25 maart stond voor Dames 1 de stadsderby tegen Alterno DS2 op het programma. Lees het wedstrijdverslag.

Na de verloren thuiswedstrijd tegen deze zelfde dames in de eerste helft van het seizoen, hadden we nog wat recht te zetten. We waren er dus op gebrand om vandaag punten te gaan pakken!

Er werd gestart met Barbara als spelverdeelster, Manon op de diagonaal, Joyce en Caya op de paser-loper positie, Lisanne en Lotte op midden en Nicole als libero. Bij een stand van 2-2 moest de wedstrijd worden stilgelegd omdat de verlichting in de hal er geen zin meer in had. De ene keer stond Alterno in de spotlights en het andere moment wij weer. Elke keer dat het licht aan en uit ging, werd dit met luid gejuich ontvangen. Met name Caya leek hier veel plezier aan te beleven. Na een onderbreking van ruim vijf minuten kon de wedstrijd weer hervat worden en mochten wij de eerste bal weer gaan serveren. Dit leverde meteen de eerste euro van de wedstrijd op. De rest van de eerste set werd er goed geserveerd en hadden we Alterno goed onder druk. Er werd veelvuldig gescoord aan het net en dit zorgde voor een 15-25 winst voor ons in de eerste set.

De tweede set werd er gestart met dezelfde speelsters als in set één. Deze set liep het gelijk op en het lukte ons niet om een gaatje te slaan. De pass bij Alterno begon beter te lopen, waardoor ook zij mooie punten maakten aan het net.  In het wisselvak bleef de sfeer er echter goed in zitten met zelfgemaakte liedjes (“I’m a Dynamo girl”), geurtjes, wijze opmerkingen en warming-up oefeningen. Tot aan een stand van 22-20 in het voordeel van Alterno keken we steeds tegen een achterstand aan. Maar toen werd er door Manon een wereldbal gescoord! Barbara speelde met haar snelle bal het blok helemaal weg waardoor Manon de bal helemaal vrij keihard kon inslaan. Dit punt zorgde voor zo’n boost dat we in sneltreinvaart op het 25e punt afgingen. Lisanne zorgde met haar ace voor winst van de tweede set: 23-25.

Op naar de derde set en op naar drie punten. Deze set begon Chantal voor Lotte. De hele set konden we ons eigen spel spelen. De pass lag lekker waardoor Barbara snelle ballen en combinaties kon spelen. Ook werden er nog mooie blokpunten gescoord, waardoor er door de hele hal ‘hoooooooooop’ galmde, steevast ingezet door Lieke. Aan het eind van de set kwamen Lynn en Lieke er nog in. Lieke mocht gelijk serveren en maakte direct een ace. Lynn pakte aan het net nog een lekker blokje mee. En zo zorgden we er met z’n allen voor dat er een stand van 20-25 op het scorebord verscheen: 0-3 winst!!! Zure matten! En...overheerlijke appeltaart van Monique!

Volgende week zaterdag  1 april staat de een na laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma tegen koploper Weert. De wedstrijd start om 16:30u. Hopelijk zien we jullie dan!