Plezier en zelfvertrouwen, daar gaat het om

Wie er niet bij was afgelopen dinsdagavond, heeft iets gemist. Een fantastische voorstelling in het Dynamo Café over een vader en een zoon. De jongen voetbalt en wie is zijn coach? Precies, zijn vader. De zoon wil niet meer horen dat hij meer vooruit moet lopen, meer naar links of juist naar rechts moet spelen en dat hij kansen heeft laten lopen. Hij wil horen dat hij een mooie passeerbeweging heeft gemaakt of een goede voorzet heeft gegeven. Hij schaamt zich voor het gedrag van zijn vader voor en na de wedstrijd. Hij wil stoppen met voetbal. Tenzij... zijn vader op een andere manier gaat coachen. Maak complimenten, benoem het goede (goed gelopen, de volgende keer heb je hem), wees positief. Dat geeft kinderen plezier en zelfvertrouwen. De resultaten komen dan vanzelf. Houd de nieuwsbrief en de site in de gaten voor meer informatie en filmpjes.