Dames 1 verliest met 3-1 van Orion

Dames 1 speelde zaterdag tegen naaste concurrent Orion in Doetinchem. De wedstrijd werd met 3-1 verloren. Lees het wedstrijdverslag.

Helaas verliest ook Dames 1 met 3-1 van Orion

Terwijl bijna alle teams met vakantie waren c.q. carnaval aan het vieren, moesten de meiden van Dynamo DS1 wel spelen en wel tegen naaste concurrent Orion in Doetinchem. Het verschil op de ranglijst was twee plaatsen. Orion op 4e  plek en Dynamo op de 6e plek, maar met 1 wedstrijdpunt verschil.

Dat het een bijzondere wedstrijd zou gaan worden lag niet alleen aan de onderlinge stand op de ranglijst. De dertienjarige(!) Susan Schut was aan de selectie toegevoegd voor deze wedstrijd en zou wellicht haar debuut in Dames 1 gaan maken.
We begonnen de eerste set met het basisteam. Lisanne en Lotte op het midden, Caya en Joyce op de passer loper positie, Barbara als spelverdeelster, Manon op de diagonaal en Nicole als libero. In de eerste set vielen er veel onnodige ballen op de grond. De communicatie ontbrak, waardoor we al gauw tegen een achterstand aan keken. Daarna kwam er echter een mooie service serie van Caya wat de stand weer gelijk bracht naar 10-10 en waarna wij een voorsprong konden pakken tot 11-13. Dit werd weer vervolgd door een onwijs mooie service serie van Lotte wat de stand bracht op 14-17. Michael had vertrouwen in het team en bracht Susan Schut in voor de service, die dus haar debuut maakte op Topdivisie niveau! Er kwamen nog wat wissels aan de kant van Orion, maar door een mooi kill block van Lotte trok Dynamo de eerste set met 20-25 naar zich toe.

In de tweede set begonnen we met dezelfde basis.  De teams waren aardig gelijkwaardig tot 8-7.  Een hele knappe redding in het achterveld door onze libero Nicole. Daarna liep Orion uit via 16-12 naar  22-19. Ook de time-outs van coach Michael mochten niet baten. Een mooie prikbal van Lotte bij een stand van 24-19 in het voordeel van Orion was ook niet meer voldoende en zij wonnen deze set met 25-20. Tussenstand 1-1.

Ook in de derde set werd er met dezelfde basis begonnen en ook in deze set ging het in het begin aardig gelijk op. Bij 11-6 ging het niet meer zo gelijk op en nam Michael een time-out. We keken continu tegen een achterstand aan. Halverwege de set ontstonden diverse stopfouten, maar toch kwamen wij terug tot 22-20 via een service van Lisanne en Barbara en een kill block van Caya. Helaas was het niet voldoende want Orion maakte deze set uit met 25-23. Enorm balen, maar er moest nog een set worden gespeeld! De set was wel verloren, maar de wedstrijd nog niet!

In de vierde set ging het wederom gelijk op en wij kwamen zelfs op een voorsprong van 6-10. Daarna zakte het een beetje in, waardoor Orion langszij kwam tot 12-12. Lieke werd gewisseld voor Manon in de serves. Bij 19-13 serveerde Orion een grote geluksbal door via het net te serveren en de bal net over het net in het veld van Dynamo viel. Om meer aanvalskracht te creëren werd er nog een dubbele wissel gedaan. Lieke kwam erin voor Manon en Lynn voor Barbara. Niet veel later werd Susan nog ingebracht voor Caya op passer loper. Bij een stand van 24-16 in het voordeel van Orion bracht een slordige opstellingsfout een einde aan de set en daarbij dus ook aan de wedstrijd. Helaas 3-1 verlies. Er had meer in gezeten, maar zelf maakten we te veel fouten, dus kunnen we dit zelf ook veranderen.

Volgende week zaterdag hebben wij lekker een weekje vrij. Komende week gaan Joyce en Laure genieten van een welverdiende vakantie in Lanzarote en gaat onze Sjon genieten van een romantisch weekend in Rome. Zaterdag 11 maart is de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen Donitas uit Groningen. Jullie aanmoedigingen zijn van harte welkom. Aanvang om 17:45 uur in het Omnisport te Apeldoorn. Tot dan!