2-3 verlies van Heren 2 tegen Zaanstad

Heren 2 verloor zaterdag met 2-3 van Zaanstad in Koog aan de Zaan. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Met minder fouten hadden we meer kans gehad

De mooie overwinning van vorige week zorgde ervoor dat we met voldoende vertrouwen (en mooi op tijd) naar de nieuwe topsportaccommodatie in Koog aan de Zaan vertrokken om tegen Zaanstad H2 te spelen. Dit vertrouwen zorgde voor een -misschien wel te- ontspannen sfeer in aanloop naar deze taaie tegenstander. We speelden namelijk erg wisselvallig, konden nauwelijks rallykansen benutten en waren grotendeels afhankelijk van onze service. Zonder in de wedstrijd te zitten en met (steeds) angstig(er) spel verloren we uiteindelijk met 2-3 (25-18, 21-25, 25-15, 19-25 en 10-15). Kortom we zijn afgeserveerd en verweerden ons niet als échte kerels. Iets wat zeker niet op internationale mannendag (zaterdag 19 november 2016) te accepteren is.

Meer of minder?
In de voorbespreking  in de kleedkamer stonden we -ditmaal in de vorm van (hopelijk gelukbrengende) ‘elfjes’- stil bij hetgeen we in het veld ten tonele moesten zien te brengen. Na het laatste fluitsignaal blijkt dat we minder in staat waren om dit tot uitvoering te brengen en op meer (dan alleen het maken van 2 punten meer in alle sets dan de Zaandammers) gehoopt hadden.

service

elf spelers, één coach
winnen

(ver)storing en pauze
We hebben de thuisploeg geholpen om in de wedstrijd te groeien en dat hebben ze terecht weten te benutten. Op (bijna) alle facetten van het spel, maar zeker ook in de bezieling (is meer dan beleving) hebben we ondermaats gepresteerd. Door deze (harde) nederlaag is er opnieuw een verstoring gekomen van ons ritme en het doel om weer (minimaal) één punt in te lopen op de aanvoerder van de ranglijst. Komende zaterdag hebben we geen competitiewedstrijd en spelen pas weer op zaterdag 3 december om 16.30 uur in Omnisport tegen Gemini S. Komende periode nemen we dus even pauze en pas over twee weken hoort u weer meer van ons.