Dames 1 viert overwinning met zure matten en appeltaart

Afgelopen zaterdag galmde het overwinningslied van Dynamo Dames 1 door de kantine van Sudosa Desto in Assen. Een 0-3 overwinning was de reden voor dit feestje. Onze meiden in het geel hebben zich naar deze knappe overwinning gevochten, ondanks de zenuwen die er toch ook wel waren. Sudosa Desto Dames 1 is een waardige topdivisie ploeg en tegenstander, maar heeft nog weinig geluk gehad wat betreft het winnen van sets. Lees het wedstrijdverslag van libero Emma Rekar.

De wedstrijd begon met een super lange rally die gelijk aantoonde dat beide teams er hard voor zouden gaan werken deze wedstrijd, maar ook dat beide teams de punten mee naar huis wilden nemen. We liepen in deze set een beetje achter de feiten aan en stonden steeds twee punten achter op Sudosa. Het spelletje liep aan hun kant goed, waardoor zij mooi volleybal konden laten zien. Wij besloten dit echter niet zo maar te laten gebeuren en door uiteindelijk rustig in ons eigen spelletje te komen, wisten wij de set naar onze hand te zetten en hem te winnen met 22-25.

De tweede set liepen beide teams gelijk op. Weer hadden wij het moeilijk met de harde en tactisch geslagen ballen van de dames van Sudosa, maar nu wisten wij ze wel beter onder controle te houden en ons eigen spelletje te blijven spelen. Onze spelverdeelster Barbara Knap (nummer 6) heeft het spelletje dan ook super verdeeld aan onze kant afgelopen zaterdag. En met een paar mooie en harde blocks van passerloopster Joyce van Wassen (nummer 2) haalden wij deze set dan ook binnen met 18-25.

In de derde set liep eigenlijk alles goed aan onze kant. Er lag een goede servicedruk, de pass werd prima verzorgd en de ballen werden netjes gescoord. Dit resulteerde in een voorsprong van ongeveer vier punten op Sudosa. Deze voorsprong wisten wij de hele set vast te houden, waardoor wij ook deze set wonnen met 18-25.

Een zwaarbevochte, maar heerlijke overwinning dus!!! Onze verzorgster Monique kan weer de keuken in voor een overheerlijke appeltaart. Wij hopen dit zo vast te kunnen houden. Volgende week spelen we weer thuis, maar ditmaal tijdens Super Sunday op zondag 13 november om 13.30 uur. Wij zullen dan tegen Pharmafilter US Dames 1 spelen. Een spannende wedstrijd zal het voor ons zeker weer zijn en daarom hopen we dan ook te kunnen rekenen op uw aanmoediging. Tot dan!