Heren 2: Het doet niets af aan de kwaliteit en onze kijk op de toekomst

Onze degradatie uit de topdivisie is nu een feit. De Nevobo heeft namelijk -in tegenstelling tot vorig seizoen- gekozen de voorkeur te geven voor een onderlinge ‘opvulwedstrijd’ tussen de nummers 2 van beide eerste divisies. Al met al bleek het dit seizoen -op set coëfficiënt- dus net niet voldoende te zijn om voor lijfsbehoud te kunnen zorgen. Dat was overigens wel de doelstelling, die we onszelf -door het vertrek van vier ‘zwaargewichten’- voor het tweede seizoen in de topdivisie gesteld hadden. Extra zuur maakt het natuurlijk dat we tot op de laatste speelronde kansen kregen en er (gevoelsmatig) zo dichtbij zaten. Al eerder hadden we het verschil kunnen maken, maar met de spanning van deze laatste speelronde zijn we uiteindelijk een illusie armer, maar een ‘once in a lifetime’-ervaring rijker.

Toch doet de zure degradatie absoluut niets af aan de kwaliteiten die we binnen de spelersgroep hebben. Enkele jonge spelers hebben zich namelijk -door een smalle selectie- versneld moeten ontwikkelen tot vaste waarden/basisspelers. Gewoon omdat er geen (ervaren) speler op hun positie beschikbaar was of omdat blessures en een tussentijds vertrek een transfer naar H2 eiste. Complimenten voor het lef en doorzettingsvermogen van deze nieuwe generatie om deze uitdaging met ons aan te gaan.

Komend seizoen komen we dus (nood gedwongen) weer uit in de eerste divisie. Wat betreft onze kijken op de toekomst verandert er niets. Ieder jaar willen we namelijk met eigen, door onszelf opgeleide jongens op een zo hoog mogelijk niveau spelen. Dat houdt in dat iedere training en iedere wedstrijd gewoon weer in het teken staat van het ontwikkelen (scholen) van jonge talentvolle spelers uit de eigen vereniging of nabije omgeving. Individuele ontwikkeling op het gebied van technieken, (spel)inzichten en tactieken. Afstemming en samenwerking binnen het team en de herenlijn zal ook de komende jaren onze aandacht houden. Kortom we waarborgen een perspectiefrijk leerklimaat voor iedere speler die beter in volleybal wil worden en -dichtbij huis- het maximale uit zijn volleybalcarrière wil halen. Wie gaat met ons de uitdaging aan om onze nieuwe doelstelling te realiseren?