Dames 1 verliest met 3-2 van Krekkers

Afgelopen weekend speelde Dames 1 de laatste uitwedstrijd van dit seizoen tegen Krekkers Dames 1 in Mariaparochie. De wedstrijd ging helaas met 3-2 naar Krekkers. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'. A.s. zaterdag volgt de laatste competitiewedstrijd thuis in het Omnisport om 16.00 uur tegen ikwilvanmijnautoaf.nl/DeVoKo. We nemen dan afscheid van een viertal speelsters die volgend jaar niet in het geel te bewonderen zijn. In het bijzonder van Lisette van de Kemp die na 14(!) jaar Dames 1 een punt zet achter haar volleybal carrière. Graag tot a.s. zaterdag 23 april!

Verloren punten tegen Krekkers

Als voorbereiding op de uitwedstrijd van Dynamo DS1 tegen Krekkers DS1 werden we getrakteerd op een heerlijke lunch, verzorgd door de moeder van Rosan. Daarna vertrokken we naar de sporthal voor alweer onze één na laatste wedstrijd en voor coach/ trainster Claudia helaas alweer de laatste wedstrijd. Voor deze wedstrijd was Loreen uit Dames 2 nog afgereisd naar Mariaparochie. Dit omdat Lisette niet helemaal 100% inzetbaar was voor deze wedstrijd. Voorafgaand aan de wedstrijd was het doel om veel plezier te maken en ervan te genieten.

We begonnen de eerste set met Melanie op de spelverdeling en Manon als diagonaal, Nicole en Caya als passerloper, Loreen en Lisanne als midden en Rosan als Libero. In de eerste set liepen we al snel achter de feiten aan. We bleven op een paar punten achterstand van Krekkers. Op de stand van 21 – 23 kwam Joyce er nog in voor Melanie en Irie voor Manon. Uiteindelijk kwamen we dichterbij en wisten we de set nog te winnen met 23 – 25.

In de tweede set begonnen we met dezelfde zeven als in de eerste set. Alleen Irie bleef in het veld voor Melanie. We startten niet scherp genoeg en kwamen weer achter te staan. Bij de stand van 7 – 11 was voor ons de eerste time-out. Echter wisten we het niet op te pakken en deze set naar onze kant om te buigen. Dit leidde tot 25 – 17 verlies.

In de derde set mochten Irie, Joyce op diagonaal, Nicole, Caya, Loreen, Lisanne en Rosan beginnen.
Er vielen al minder ballen en de communicatie onderling verliep beter. Toch keken we tegen een achterstand van een paar punten aan. We wisten het toch nog even spannend te maken. We kwamen op voorsprong, maar uiteindelijk pakte Krekkers ook de derde set met 28 – 26.

Set vier begon met dezelfde opstelling als set drie. Deze set begon het bij ons beter te lopen en we scoorden af en toe ook mooie ballen. Dit zorgde ervoor dat er bij ons weer meer lachende gezichten in het veld stonden en dat we deze setwinst binnen konden slepen. We wonnen deze set met de setstand van 19 – 25. Dit leidde tot een 2 – 2 in setstanden en dus een beslissende vijfde set.

In de laatste set bleven we in dezelfde opstelling staan. Echter wisten we het gevoel van de vorige set niet door te zetten. Het kleine verschil konden we niet om zetten in een voorsprong en we verloren de vijfde set met 15 – 10. Een 3 – 2 verlies tegen Krekkers DS1. We hebben de volle 3 punten niet mee naar huis genomen.

Volgende week spelen we alweer onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. U kunt ons nog één keer komen bewonderen thuis in het Omnisport om 16:30u tegen ikwilvanmijnautoaf.nl / DeVoKo.  We gaan dan afscheid nemen van een viertal speelsters die volgend jaar niet in het geel te bewonderen zijn. In het bijzonder zwaaien we Lisette uit die na 14(!) jaar Dames 1 een punt zet achter haar volleybal carrière. Wij zien jullie allemaal graag in het Omnisport voor deze bijzondere wedstrijd. Tot dan!!!