Plezier en vertrouwen bij Dames 1

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 de thuiswedstrijd tegen Orion Dames 1 op het programma. De uitwedstrijd bij Orion werd helaas met 3 – 0 verloren, dus waren onze meiden erop gebrand dit keer een ander resultaat neer te zetten. Dames 1 zit in een goede flow met alweer twee gewonnen wedstrijden op rij, dus Orion was gewaarschuwd. Er heeft ook een wijziging bij de staf plaatsgevonden. Ellen Luttikhuis is aangesloten bij het team. Zij traint nu samen met onze Claudia de dames van Dynamo.

Na een heerlijk verzorgde pré paaslunch van Monique en een goede voorbespreking begonnen we aan de wedstrijd. We startten met Melanie, Nicole, Lisette, Joyce, Caya, Lisanne en als libero Roos. We begonnen met een goede servicedruk waar Orion weinig antwoord op had. We vochten als leeuwinnen. Door mooie aanvallen van Caya, goed verdedigend werk van Roos en prachtige services van Irie ging de set met 25 – 22 naar Dynamo Dames  1. Hoppa, 1 – 0 voor!

In de tweede set begonnen we eigenlijk nog veel sterker dan in de eerste set. We waren fel, scoorden slimme ballen en dat resulteerde al snel in een 21 – 13 voorsprong. Vanaf dat moment gebeurde er iets en lieten we Orion steeds dichterbij komen. We konden de goede serie van Orion niet stoppen en we maakten het zelf niet af. Helaas ging deze set naar Orion met 23 – 25.

Met een 1 – 1 gelijkstand op het scorebord wisten we dat we nu weer volle bak voor alle ballen moesten gaan. We begonnen de set met dezelfde personen als in de eerste set en hadden meteen weer een goede servicedruk. We hadden daarnaast ontzettend veel PLEZIER met elkaar. Dit straalde door naar de kant en de tribune. Het was één groot feest. Het feestje werd met 25 – 22 afgesloten en wat ons betreft kon de laatste set beginnen.

Deze 2 – 1 voorsprong wilden we natuurlijk niet meer weggeven. In deze wat ons betreft laatste set werd Manon in het veld gebracht voor Joyce en verder veranderde er niets aan de opstelling. We begonnen ontzettend sterk en door een goede verdeling van het spel door Melanie en een fantastische serveserie van Lisanne hebben we ons feestje voortgezet. Nicole had aan het eind van deze set nog een ongelooflijke redding, waarna Lisette met een prachtige middenaanval een eind maakte aan de wedstrijd. Een verpletterende 25 – 7 stond deze laatste set op het scorebord.

De 3 – 1 winst op Orion in de strijd om de derde plek in de Topdivisie is een fantastische prestatie na de hectiek en vele zieken van de afgelopen weken. Volgende week met het paasweekend zijn we vrij. Zaterdag 2 april mogen we de stadsderby spelen tegen VV Alterno DS 2 in Apeldoorn (Alternohal). We beginnen de wedstrijd om 20:00 uur. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden en we kunnen weer alle steun gebruiken. Graag tot dan!!!