Persbericht: Nieuwe volleybalvereniging in Apeldoorn

Apeldoorn krijgt een nieuwe volleybalvereniging. Alterno en Dynamo slaan de handen in één. De nieuwe vereniging zal gaan spelen onder de naam TVA, Topvolleybal Vereniging Apeldoorn. Zowel Dynamo als Alterno zullen in de nieuw op te richten stichting gelijkwaardig zijn vertegenwoordigd. Alterno richtte zich de afgelopen jaren met name op het topvolleybal bij de dames terwijl bij Dynamo de heren succes op succes wisten te boeken. Uiteraard wordt bij de nieuwe vereniging niet alleen naar de topteams gekeken, maar het gaat op voor elke laag van beide volleybalverenigingen.

Belangrijkste reden voor de nieuw op te richten vereniging is om al het in Apeldoorn aanwezige talent te bundelen en de trainingen en talentontwikkeling op een nog hoger plan te brengen. Beide verenigingen spelen al geruime tijd op het hoogste podium en hebben het afgelopen seizoen een nieuwe hoofdsponsor gevonden. “We waren al geruime tijd met elkaar in gesprek en de plannen begonnen steeds vastere vorm te krijgen. Het samengaan van onze twee verenigingen heeft dan ook geen financieel motief maar enkel een ambitieuze achtergrond. Hiermee willen we Apeldoorn definitief volleybalhoofdstad van Nederland maken”, aldus bestuurslid Sjoerd Aalders van Dynamo. Jos Mulder, woordvoerder van Alterno sluit zich hierbij van harte aan: “Het klikt wonderbaarlijk goed op bestuursniveau tussen onze beide verenigingen. We hebben de afgelopen seizoenen steeds meer zaken gezamenlijk gedaan en vonden het nu tijd worden voor deze nieuwe stap”.

Uiteraard is nog finale goedkeuring van de ledenvergaderingen van beide clubs nodig om definitief samen te gaan maar bestuursleden Mulder van Alterno en Aalders van Dynamo zijn vol optimisme dat dit goed zal komen. Voor beide verenigingen is een extra ledenvergadering ingepland a.s. vrijdag om 19.30 uur in de Alternohal en in het Dynamo café van Dynamo. Dan zullen ook nadere bijzonderheden bekend worden gemaakt met betrekking tot timelines, wedstrijd- en trainingsfaciliteiten en zal tevens het nieuwe clubtenue getoond kunnen worden. “We rekenen op een hoge opkomst van alle leden want dit is natuurlijk een uitermate belangrijke vergadering”, besluit Jos Mulder.

SV Dynamo Apeldoorn, Sjoerd Aalders, bestuurslid
VV. Alterno Apeldoorn, Jos Mulder, bestuurslid