Het volleybaljaar 2015 van Heren 2

Een korte terugblik op de eerste seizoenshelft van 2015 geeft aan dat Heren 2 nog steeds op koers ligt om hun (misschien wel voorzichtige) doelstelling te halen. Niet alleen in de decembermaand hebben ze laten zien dat ze van bijna ieder team punten kunnen pakken, zeker wanneer ze in onze immense thuishal Omnisport spelen, maken ze het vele tegenstanders extra moeilijk. Lees de terugblik van trainer/coach Jorg Radstake én de wedstrijdverslagen onder 'Lees het hele bericht'.

Augustus
Op dinsdag 18 augustus zijn we (helaas) met een krappe, maar talentvolle selectie (met wél twee libero’s: Jeroen Otten en Jelle Overvelde) met de voorbereiding op het nieuwe seizoen begonnen. Met het toch wel plotselinge vertrek van enkele basisspelers zijn kansen ontstaan voor de jonge nieuwkomers op dit niveau (Rik Wagendorp en Jeffrey van Apeldoorn). Met een korte voorbereiding, inclusief veel oefenwedstrijden, moeten we ons klaar zien te stomen voor een uitdagend jaar.
Lees De ambities van Heren 2

September
De voorbereiding verloopt voorspoedig, met een toernooi in Sliedrecht en een driekamp in Apeldoorn. Tegen onze concurrenten in de Topdivisie laten we regelmatig al zien dat we als collectief tot veel beter spel in staat zijn dan te leunen op één of meerdere ‘ster’ spelers. In de eerste competitiewedstrijd met een volledig fitte selectie (en de tandem tussen spelverdeler Ruben de Vries en diagonaal speler Lars Aalders) laten we tegen Webton zien dat we goed spel neer kunnen zetten.
Lees Webton Hengelo uit: 1-3 Alleen de welverdiende beloning bleef nog achter

Oktober
De maand waarin de volleybaldames successen beleefden, pakte voor ons veel minder uit. Op een bedrijfsuitje raakte namelijk een basisspeler (Rik Aalders) met een ‘schijnbeweging’ aan zijn enkel geblesseerd en stond met een gescheurde enkelband enkele weken buitenspel. Toch behaalden we in onze eerste thuiswedstrijd tegen US een welverdiende overwinning, maar een week later speelden we daarentegen een zeer slechte uitwedstrijd. Gelukkig konden we ons uiteindelijk in de thuiswedstrijd tegen Cito weer revancheren.
- USC thuis: 3-1 Geïnspireerd door Nederlands damesteam : #codegeel
- Dordrecht uit: 0-3 Constant(er) moeten spelen en uiteindelijk verloren van onszelf
- Cito thuis: 2-3 Een knots(te)gekke wedstrijd: angst vs. lef

November
Ook in deze maand bleven we op de passer/loper positie niet van enkelblessures genezen. Nu was het de beurt aan de oudste van de familie Aalders (Sjoerd), die na een ongelukkige actie op een donderdagavond training in het ziekenhuis te horen kreeg dat er een stukje bot los zat. Samen met de foto’s werd hij ’s nachts -met een herstelperiode van zo’n 6 weken- nog huiswaarts gestuurd. Om het leed nog groter te maken, koos Bennie Tuinstra er vanwege studie voor om te stoppen bij ons team en alleen maar in het Papendal-programma te blijven trainen. Gelukkig konden we ook nu weer -met name in onze thuiswedstrijden- volop gebruik maken van de talenten van ons derde team (uitkomend in de tweede divisie), die nu ineens gepromoveerd werden tot ‘vaste’ basisspeler (Sander den Hollander en Nathan Jonker) of structurele stand-in (Lasse Jonker) in de Topdivisie en de 1/16 finale van de Nationale beker
- VoCASA uit: 0-3 We speelden als een dweil(orkest)
- DIO Bedum thuis: 2-3 Is het ‘lek’ boven? En onbedoeld was het de week van de scheidsrechter
- Sliedrecht: 1-2, Reflex: 2-1 en Compaen: 2-0 De Nationale beker: Een illusie armer, maar wel een ervaring rijker
- Compaen uit: 0-3 In r(um)oerige tijden de rust en het (zelf)vertrouwen zien te behouden

December
Door de slechte uitresultaten zijn we aanbeland in de gevarenzone. De noodzaak om meer punten te pakken is dan ook duidelijk en dat in een maand met een vol programma. De maand waarin ook Peter Langevoort zijn échte debuut maakte door de afwezigheid (vanwege ziekte) van een middenman. Met zes punten uit de laatste drie wedstrijden van dit seizoen mogen we tevreden zijn. Het geeft ons namelijk veel vertrouwen voor de tweede competitiehelft in 2016 (en de laatste thuiswedstrijd van de eerste ronde op zaterdag 9 januari om 16.30 uur tegen de koploper, Peelpush).
- Zaanstad thuis: 3-2 Eerste scheids strooit met kaarten, maar speelt uiteindelijk toch niet voor Sinterklaas
- Sliedrecht thuis: 3-0 Collectiviteit en perfectie leiden tot wow-effect en angst voor de toekomst
- Van Daal DS uit: 2-3 Kerstdiners en -borrels zorgen voor onderbreking in trainingsweek en -ritme

Alle spelers en de complete staf wensen u fijne Feestdagen en een gezond en gelukkig Nieuwjaar toe.