Heren 1 wint de Europacupwedstrijd maar verliest de golden set

Het zat er echt in vanavond in het Omnisport. De eerst set nam Draisma gelijk een voorsprong van een paar punten. Tot 20 punten ging het gelijk op met de Slovenen. Daarna slopen er wat slordigheden in het spel. Door wat servicefouten en uitgeslagen ballen ging de set naar de bezoekers, 21-25. De 2e, 3e en 4e set was genieten. Prachtig spel, durf en inzet leidde tot 3 setwinsten op rij: 25-21, 25-18 en 25-23. Geweldig! Door de 3-1 winst volgde een golden set tot de 15 punten om uit te maken welk team een ronde verder mag. Het publiek rook de winst, alle spelers waren in een goede flow. Helaas was het begin van de golden set niet goed. Waar het aan lag? Een gebrek aan durf? De harde klappen en goed in het blok geplaatste ballen van set 2, 3 en 4 hadden plaats gemaakt voor doorzichtige prikballen. Tel daar nog wat foutjes bij en er staat 5-10 voor Slovenië op het scorebord. Draisma sprokkelde er nog wat punten bij maar via 13-8 werd het 15-9 voor de Slovenen.