Goede start stadsderby Dames 1

Dames 1 startte afgelopen zaterdag voortvarend. In de stadsderby tegen Alterno Dames 2 stond er in de 1e set al snel 25-13 op het scorebord. In de 2e en 3e set waren de rollen echter omgekeerd. Hoe het is afgelopen lees je in het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Stadsderby Geel tegen Groen in Topdivisie dames…

Zaterdag 12 december stond de stadsderby tegen Alterno Dames 2 op het programma. Na de verloren wedstrijd van twee weken geleden tegen Orion, waren we er op gebrand om vandaag weer wat punten te gaan pakken! Maar we wisten ook dat de derby’s tegen Alterno altijd lastig zijn en dat we dus scherp moesten beginnen. Er werd gestart met Irie als spelverdeelster, Lisette op de diagonaal, Nicole en Caya op de passer-loper positie, Lisanne en Chantal op midden en Rosan als libero. Met Irie aan serve stonden we in no-time met 5 – 0 voor. Een heerlijk begin van de wedstrijd! De hele eerste set wisten we met onze serve de passlijn van Alterno in moeilijkheden te brengen. De voorsprong die we in het begin van de set hadden opgebouwd, gaven we dan ook niet meer weg en we wonnen deze set overtuigend met 25 – 13.

De tweede set waren de rollen omgedraaid en begon Alterno met een sterke serve serie. Onze eigen serve daarentegen, die in de eerste set zo goed ging, liep niet meer. Er werden veel fouten gemaakt en er werd met minder risico geserveerd waardoor de pass bij Alterno goed op het net kwam. Daarbij wist Alterno hun tactische plan goed uit te voeren. Wij hadden geen antwoord op de vele tactische ballen die bij ons werden neergelegd en Alterno won deze set dan ook met 18 – 25.

Oké, 1 – 1, niks aan de hand en op naar de derde set. Deze set werd gestart met een nieuwe opstelling. Lisette ging weer terug naar het midden, Manon kwam op de diagonaal, Joyce nam de plek van Caya in en Melanie kwam in het veld als spelverdeelster. De eerste helft van de set liep het gelijk op en wisten we een kleine voorsprong te pakken. Echter wist Alterno opnieuw met tactische ballen te scoren en sleepten zij de set binnen met 19 – 25.

De vierde set werd er weer gestart zoals in set één. Bij Alterno leek alles te kloppen en zij scoorden punt na punt. Tot bij een achterstand van 13 – 23 Caya aan serve kwam. Zij serveerde met onder andere een aantal mooie aces tot 22 – 23!!! Het geloof bij ons kwam weer terug en we hadden nog wel zin in een vijfde set! Helaas kwam Alterno door een fout serve aan onze kant op 22 – 24 en wisten ze de wedstrijd af te maken met een prikbal. Eindstand 1 – 3 voor Alterno.

Volgende week zaterdag 19 december staat de laatste wedstrijd van 2015 op het programma tegen koploper Flamingo’s in Gennep. De wedstrijd start om 19:30u. We hopen met deze wedstrijd het jaar knallend af te kunnen