Heren 2 verliest met 3-0 van Compaen

Heren 2 mocht dit weekend tegen Compaen in Oostzaan aantreden. Het werd 3-0 voor Compaen. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake onder 'Lees het hele bericht'.

In r(um)oerige tijden de rust en het (zelf)vertrouwen zien te behouden

Na een competitievrij weekend, waarin wel een ontmoeting tegen onze tegenstander van afgelopen vrijdag in het kader van de derde ronde voor de beker op het programma stond, mochten we nu in dezelfde week voor de competitie in Oostzaan tegen Compaen aantreden. Gezien de ranglijst (de nummers 10 en 11) werd vooraf rekening gehouden met een ongelooflijk belangrijke en dus spannende wedstrijd. Achteraf moeten we na een 3-0 nederlaag (en de setstanden van 22-25, 26-28 en 14-25) constateren dat we weer met lege handen én geen enkel wedstrijdpunt huiswaarts konden keren. Gezien alle omstandigheden is het nu noodzaak om de rust te bewaren en gewoon op iedere training en tijdens de eerstvolgende (thuis)wedstrijd op zaterdag 5 december om 16.00 uur in Omnisport bezig zijn met ons eigen niveau, want als ‘leider’ van dit team met een enorme potentie heb ik gewoon geloof in een goede afloop: “Yes, we can!”

In de tijd dat niet alleen het herfstweer onstuimig zijn intrede gedaan heeft, maar ook waarin de paniek bij het (ook het Sinterklaas)journaal is toegeslagen, kennen ook wij enorm r(um)oerige tijden. Niet eerder hebben we met meer tegenslagen te maken gehad dan al sinds de tweede competitieronde het geval is. Toch hebben we er -tot op heden- steeds voor gekozen om de langdurige blessures (van de meest ervaren spelers) nooit als excuses op te voeren voor de mindere resultaten. Alle plaatsvervangers (en dat waren er geregeld enkelen van ons derde team dat uitkomt in de tweede divisie, maar die zich absoluut niet vast mogen spelen en dus maar beperkt inzetbaar waren) hebben hun rol vaak heel goed vervuld. Het voortdurend inpassen vergt echter veel aanpassingen, aansturing, energie en kost dus veel tijd. Tijd die ons tot op heden niet gegund wordt, want ieder weekend staan we voor een nieuwe uitdaging. Ook afgelopen week kregen we wederom te maken met een plotselinge tegenslag. Zo besloot onze jongste passer/loper dat het voor zijn studie -in combinatie met het door blijven trainen op Papendal- beter was om per direct te stoppen bij ons team. Teleurstelling, onbegrip en enige mate van moedeloosheid slopen in de nabije week in het team. Tegen Compaen bleken  we nog niet in staat om op het speelveld met focus en (zelf)vertrouwen de strijd aan te gaan met het team aan de andere kant van het net en desondanks werd het in de tweede set toch nog ongekend spannend. Het zal absoluut binnenkort ook weer onze en dus de goede kant opvallen, maar hiervoor moeten we vanuit rust weer leren vertrouwen in onszelf. Daar gaan we komende week weer druk mee aan de slag, geven niemand de Zwarte Piet en misschien kunnen we op Sinterklaasavond het grootste cadeau al samen uitpakken?