Loting bekertoernooi Dames 1 had beter gekund

Afgelopen maandagmiddag vond de loting voor het nationale bekertoernooi plaats. SV Dynamo Dames 1 heeft het tijdens deze loting niet gunstig getroffen. Onze dames komen in de volgende ronde tegenover Springendal Set-Up ’65 te staan, de huidige nummer drie van de Eredivisie.

In deze achtste finale komt de tegenstander uit Ootmarsum op bezoek in het Omnisport. Deze ronde wordt beslist in één wedstrijd. De winnaar van deze ronde speelt eind januari tegen Eredivisionisten Regio Zwolle Volleybal of Sliedrecht Sport. Mochten onze dames deze ronde bereiken en daarin spelen tegen Regio Zwolle Volleybal, zou dat een weerzien zijn met ex-Dynamo speelsters Annelin Pasveer en Carlijn Oosterlaken.

Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Eerst tegen Springendal Set-Up ’65. Deze wedstrijd zal plaatsvinden in de week van 4 januari. De exacte datum en tijd zullen zo spoedig mogelijk bekend worden gemaakt.

Zoals gezegd, op papier zeker geen gunstige loting. Dynamo Dames 1 bestaat echter uit een solide team ambitieuze speelsters die er vol voor gaan. Kom allen onze meiden aanmoedigen en toejuichen, en wie weet hangt er een verrassing in de lucht.