Weer 3 – 0 winst voor Dames 1

Op zaterdag 17 oktober reisde Dames 1 af naar Amsterdam voor de uitwedstrijd tegen Pharmafilter US. Volgens de Nevobo was de prognose 3 – 0 winst, maar Dames 1 wist dat het niet cadeau gegeven zou worden. Dat is ook zeker niet gebeurd. Ze hebben er voor moeten vechten. Meer pieken dan dalen zorgden er uiteindelijk voor dat het een 3 – 0 winst werd voor SV Dynamo. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Tijdens het inslaan was het nog een beetje saai. Het was stil en van beide kanten was er weinig beleving. Onze coach Marinus hamerde er echter op dat er een feestje moest ontstaan in het veld. Een opdracht waar wij meestal wel aan kunnen voldoen.

De eerste set stuurde Marinus op het midden Lisette en Chantal het veld in. Joyce en Nicole gingen samen met Rosan de passlijn verzorgen, met Manon als diagonaal in het veld en Melanie als spelverdeelster. De set werd geopend met een killblock van Lisette en Manon. Was dit een voorbode voor de rest van de wedstrijd? Helaas was het aan onze kant te slordig en konden we niet weglopen bij de tegenstander. Door fouten in de pass en service lieten wij hen met ons mee volleyballen. Aanvallend konden we een hoop rechttrekken, maar het ging nog steeds punt om punt. Chantal scoorde met een schitterende omloopbal en de positieve energie lag daardoor weer aan onze kant. Op een stand van 12 – 12 wist Nicole vijf keer te scoren met haar service. Dit gaf het team even wat ruimte om de boel rustig te organiseren en ons eigen spel te spelen. Caya kwam erin voor Joyce en daar had Pharmafilter US geen antwoord op. De eerste set ging met 15 – 25 naar ons.

In de tweede set werden dezelfde speelsters het veld ingestuurd. Vanaf het begin van deze set liepen we gelijk achter de feiten aan. Eigen foutenlast zorgde ervoor dat we al snel tegen een achterstand aankeken van drie/ vier punten. Pharmafilter US kreeg hierdoor vleugels en alles leek bij hen te lukken. Puntje voor puntje maakten we het gat echter kleiner en ons harde werken werd beloond. Er moest echter echt iets gaan gebeuren als we met 2 – 0 voor wilden komen in sets. Pharmafilter US liep hard uit naar de 20 punten en roken al aan de setwinst. Caya kwam wederom in het veld voor Joyce. Langzaamaan kwam de pass op orde en Melanie kon haar middens weer bedienen. Melanie moest even ruimte maken in het veld voor Irie en zij liet gelijk zien waarom zij er op service in kwam. Eén directe score, één noodbal aan de kant van de tegenstander en een middenaanval van Lisette, brachten de achterstand terug naar twee punten (22 – 20). Lisanne kwam er op service nog in voor Lisette en was zeer effectief. Met maar liefst twee aces wist zij de stand gelijk te trekken naar 22 – 22.  Nu vechten voor wat we waard zijn en de simpele dingen goed doen. Punt voor punt kropen beide teams richting de 25. Schitterende acties werden afgewisseld met onnodige fouten. Uiteindelijk wisten wij op ervaring en wilskracht de set te winnen (26 – 28). Op naar de derde set.

In de derde set werd gestart met bijna hetzelfde team als de twee voorgaande sets. Caya mocht blijven staan en Melanie was ook weer terug binnen de lijnen. Vanaf het begin was duidelijk dat wij hier kwamen voor drie punten en het liefst voor een 3 – 0 (heeft misschien ook iets te maken met de verrukkelijke taarten van verzorgster Monique). Er werd veel gescoord aan onze kant en er werd ook weer veel gelachen. De pass en service waren volledig onder controle en op deze manier konden wij laten zien hoe we kunnen spelen en hoe we willen spelen. Nicole serveerde een “sixie” (6 aces). Uhm……, hoe gaan we 7 aces noemen? Langs de kant was er een hoop lol. De laatste paar punten van deze wedstrijd heeft het team de set-upjes van Irie gekregen. Eind van de set kwam Lisanne er weer in om te serveren. Wederom met veel succes. Alles leek weer te lukken aan onze kant en dat zorgde voor ontspanning en een uiteindelijke 3 – 0 overwinning in Amsterdam (15 – 25).

Vier overwinningen uit vier wedstrijden. Tot nu toe een super start van de competitie. Wij willen dit graag zo lang mogelijk volhouden en daarom hebben we jullie steun hard nodig bij de thuiswedstrijden. Komen jullie ons aanmoedigen? Op 31 oktober spelen wij om 16.30 uur in het Omnisport tegen Sliedrecht Sport. Tot dan!