Afspraken SV Dynamo met het COA

Bestuursleden van SV Dynamo en WSV hebben onlangs ervaringen gedeeld met het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) over de opvang van asielzoekers op het terrein van de Voorwaarts. Naar aanleiding van deze ervaringen hebben de besturen van beide verenigingen afspraken gemaakt met het COA over een aantal´spelregels'. Deze spelregels worden ook met de bewoners gedeeld. Voor alle duidelijkheid zijn de afspraken voor WSV en SV Dynamo zoveel mogelijk hetzelfde. De afspraken zijn:

• Bij WSV en SV Dynamo is geen sprake van vrije inloop. Er is geen bezoek toegestaan bij trainingen en wedstrijden. De toegang tot het complex is alleen toegestaan met een vrijkaartje/uitnodiging om bijvoorbeeld een wedstrijd bij te wonen. Het COA zorgt voor verdeling van de vrijkaarten/uitnodigingen onder de bewoners.
  • Als er problemen zijn van welke aard dan ook of onveilige gevoelens, bijvoorbeeld omdat er in de buurt van SV Dynamo op de openbare weg een groepje mensen staat, kun je naar de portiersloge aan de overkant gaan (aan de linkerkant van het hek, tegen de rechterkant van het gebouw van WSV aan). Hier is altijd iemand aanwezig. Je kunt ook bellen met de beveiliging van het centrum, telefoon 088 715 9000. Het COA heeft toegezegd dat de beveiligers ook toezicht zullen houden op de openbare weg in de directe omgeving.
  • Het COA neemt met de gemeente contact op om de verlichting op de Voorwaarts verder te verbeteren. Onveilige gevoelens bij kinderen, ouders en volwassenen moeten zoveel mogelijk worden voorkomen.
  • Het COA werkt graag mee aan het organiseren van eventuele/incidentele volleybal partijtjes.