3-0 winst bij eerste thuiswedstrijd Dames 1

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen en maakte korte metten met Prima Donna Kaas Huizen: 3-0 winst. Lees het wedstrijdverslag onder ‘lees het hele bericht’. Bekijk ook de foto's van Peter Donderwinkel.

Na de warming-up begonnen we aan de wedstrijd met in de basis: Melanie als spelverdeelster, Manon als diagonaal, Joyce en Nicole als passer loper, Chantal en Lisette als midden en Rosan op de libero positie. Een sterk begin en heel veel overtuiging zorgden al snel voor een goede voorsprong (13-9). Het spel zakte vervolgens echter een beetje in wat resulteerde in een paar slordige foutjes. Even een time-out bij 15-14. Na de time-out wisten we het spel weer goed op te pakken. We gingen weer netjes spelen en met een mooie aanval van Nicole wisten we de set naar ons toe te trekken. De eerste set gaat met 25-18 naar SV Dynamo.

In de tweede set startten we met dezelfde zeven speelsters. Het ging echter allemaal wat lastiger. Een aantal services belandden in het net en met wat slordige foutjes keken we al snel tegen een achterstand aan. Toen het weer iets ging lopen konden we zelf gaan spelen. PDK bleef echter ook vechten, dus werd er om de beurt een puntje gescoord. Een fantastisch blok met één hand door Lisette zorgde ervoor dat we weer mochten serveren. Caya kwam er in voor Nicole en Lisanne kwam er in voor Lisette. Na een mooie service van Lisanne, kwam Irie er nog in voor Melanie. Alle energie werd weer bij elkaar geraapt om met zijn allen er punt voor punt voor te gaan. Na de goede service serie van Lisanne was de achterstand ingehaald en stonden we weer op een gelijke stand. Nicole kwam terug voor Caya en Melanie voor Irie. We gingen verder met ons eigen spel en wisten een tandje bij te schakelen. Lisette kwam er weer in voor Lisanne en de set werd netjes uitgespeeld. De tweede set werd gewonnen met 25 -22.

De derde set startten we weer zoals we in de eerdere twee sets waren begonnen. We waren vanaf het begin scherp en bleven ons eigen spel spelen. Met een goede service serie van Melanie en Nicole stonden we al snel met 7-1 voor. Dit spel konden we vervolgens doorzetten. Lisanne mocht nog even serveren voor Lisette, Caya kwam er in voor Joyce en Irie voor Melanie. Met een goede service van Lisanne werd het 25- 10 en daarmee dus 3- 0 winst bij de eerste thuiswedstrijd.

Volgende week spelen wij om 17.30 uur tegen Pharmafilter US Dames 1 in Amsterdam. De volgende thuiswedstrijd staat op 31 oktober op het programma om 16.30 uur in het Omnisport. We hopen jullie bij deze wedstrijden allemaal te zien! Tot dan.