Technische structuur vereniging

Wil je meer weten over de technische structuur binnen de vereniging, de aanstelling van contactpersonen, de technische commissie en de taakverdeling binnen de technische commissie, lees dan onderstaand bericht van Arjan de Groot.

In maart 2015 ben ik, Arjan de Groot, aan de slag gegaan als technisch coördinator van de jeugdopleiding van SV Dynamo. De eerste maanden voor de zomervakantie bestonden vooral uit veel praten, kijken en inventariseren hoe we er voor staan als vereniging.

Daarbij hebben we ook de huidige structuur tegen het licht gehouden. Hieruit kwam dat de structuur in de basis best goed staat, maar op technisch inhoudelijk vlak wel wat uitbreiding kan gebruiken. Daar ben ik mee aan de slag gegaan en de gewenste uitbreiding is ook gevonden.

Mini’s
Bij de minicommissie (MC) waren er al commissieleden die als contactpersoon van de teams optraden, al was dat niet zo duidelijk benoemd. Dat hebben we nu wel gedaan. Carleyn Maatman wordt contactpersoon voor alle niveau 5 en 6 teams. Voor de niveau 2, 3 en 4 teams zal Hilda Knaapen de contactpersoon zijn.

Jeugd
Bij de jeugdcommissie zal David Bergsma als contactpersoon voor de meidenteams ondersteuning gaan krijgen van Monique Masselink-van Loon. Monique wordt contactpersoon voor alle meisjes C-teams en David wordt dit voor alle meisjes B & A teams. Aan de jongenskant gaat Ruben de Vries deze taak overnemen van Lars Aalders. Ruben wordt contactpersoon voor de jongens B & A teams. Voor de jongens C-teams zal Ronald Lemmers de contactpersoon worden.

Senioren
Lars wordt contactpersoon voor de lijnteams in de heren seniorenlijn. Voor de lijnteams in de dameslijn zijn we nog op zoek en in gesprek. Als je een steentje bij wilt dragen, interesse hebt of meer wil weten, kun je een mailtje sturen naar tc@svdynamo.nl

Voor de seniorencommissie (SC) verandert hierdoor niet zo veel aangezien de lijnteams eigenlijk al onder de TC vielen. Door het aanstellen van contactpersonen kan de TC zich meer richten op beleidsmatige onderwerpen.

Jelle Overvelde en Ilse van Beusekom zullen contactpersoon blijven voor de niet-lijnteams in de senioren. Jelle voor de heren en Ilse voor de dames. Op de website zal ook duidelijk worden vermeld onder welke contactpersoon teams vallen.

Recreanten
Bij de recreantencommissie (RC) zijn er geen aanvullingen op de structuur aangezien deze niet nodig waren. De huidige structuur voldoet.

Rol contactpersoon
Voor de duidelijkheid en volledigheid geef ik nog even kort aan wat de rol van de contactpersonen is. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor de teams en vanuit de verschillende commissies zijn de contactpersonen ook de link naar de technische commissie. De contactpersonen zijn binnen de commissies ook verantwoordelijk voor de technisch inhoudelijk zaken.

Met het opnieuw invullen c.q. uitbreiden van de contactpersonen hebben we nu een groep mensen die samen met de TC invulling kan geven aan het (technisch) beleid van de vereniging.

Structuur technische commissie
Dan rest alleen nog de structuur van de technische commissie toe te lichten. De technische commissie bestaat uit 3 personen. De 2 bestuursleden technische zaken; Romeo Tuinman en Auke Snijder en ik zelf als technisch coördinator van de jeugdopleiding.

Binnen de TC ben ik als technisch coördinator verantwoordelijk voor de jeugdopleiding. Nu is de jeugdopleiding een heel breed begrip en zo breed moet het ook gezien worden. Als we het over jeugdopleiding hebben dan hebben we het over de jongste mini’s t/m de hoogste seniorenteams onder dames 1 en heren 1. Wel zal mijn focus als technisch coördinator liggen op de jeugd en de mini’s.

Binnen de TC is Auke verantwoordelijk voor de dameslijn en Romeo is dit voor de herenlijn. Daarnaast hebben we binnen de TC afgesproken dat ik verantwoordelijk ben voor de algehele coördinatie van de technische structuur van de vereniging. Auke is daarnaast nog verantwoordelijk voor het trainingsrooster en de teamindelingen, zodat één persoon het totaaloverzicht heeft.

De TC is dus meer een commissie op de achtergrond die zich bezig houdt met het technisch inhoudelijke en beleidsmatige. De contactpersonen zijn voor jullie als leden/teams dan ook het eerste aanspreekpunt en zijn samen met de SC, JC, MC en RC verantwoordelijk voor de uitvoerende zaken.

Mocht je hier nog vragen en/of opmerkingen over hebben, dan kun je altijd een van de TC leden aanschieten of de contactpersoon van jouw team.

Zeer binnenkort zal de TC verdere plannen voor het komende seizoen bekend maken waaronder een interne VT-2 opleiding (trainersopleiding) en het Trainer café. Houd de website in de gaten.