De halve finaledag van Open Club Meisjes D

Met een vergeten speelster, een ererondje rond de rotonde, een blessure bij het inspelen en een gestaakte kruisfinale was zaterdag 5 maart een enerverende dag voor Open Club Meisjes D. Lees het verslag onder ‘Lees het hele bericht’.

Een rare maar gezellige dag

5 maart 2011 staat al maandenlang gemarkeerd in de agenda: Halve Finales Open Club.

De meiden D moeten naar Zevenaar en om 9:10 uur geeft coach Peter het vertreksignaal. Vol gas rijden we weg met de auto’s vol met meiden en ouders. Tot de 2e rotonde op de Zutphensestraat. Iets te snel vertrokken, Lotte en haar vader staan nog bij het OSC. De eerste ereronde is gemaakt.

Aangekomen in Zevenaar hadden we tijd zat om even te acclimatiseren. Bij het inspelen loopt Sanne helaas direct een blessure op. De EHBO van dienst heeft de pols gekoeld en daarna een tape erom gedaan. Afwachten hoe het met Sanne gaat.

De eerste wedstrijd
De eerste wedstrijd tegen Set Up uit Meerlo. In de basis staan Melissa, Inge, Laura en Wilma. Een taaie tegenstander. Lange rally’s, dus leuk voor het publiek, maar lastig afmaken. De eerste set wordt gewonnen met 25-21.

Set 2 wordt iets anders aangepakt. De meiden proberen iets meer aan te vallen maar er wordt niet echt een verschil gemaakt. Wissels van Narena en Lynn. Uiteindelijk halen we ook de tweede set binnen met 25-17. De eerste punten zijn binnen.

De tweede wedstrijd
Na een pauze moeten de meiden aantreden voor de poulewedstrijd tegen VC Polaris. Er wordt weer gestart met de basis (Melissa, Inge, Laura en Wilma).

De eerste set lopen de meiden van Dynamo snel uit en houden de voorsprong vast. De laatste drie punten worden prachtig uitgeserveerd door Bente. Eerste set binnen: 25-15.

Set 2. Wederom start de basis maar het loopt iets moeizamer. Na een punt of 10 begint het team weer te draaien en kunnen topcoaches Eric en Peter hun wisselstrategieën uitproberen. Lynn, Sanne en Narena worden ingezet en uiteindelijk winnen de meiden met 25-18.

De derde wedstrijd
Vier punten uit twee wedstrijden. We zijn door naar de kruisfinales. Maar eerst nog een wedstrijd om de eerste plaats in de poule tegen het sterke VC Pansign.

In deze wedstrijd loopt het niet bij de meiden. VC Pansign blijft de bal terugspelen en uiteindelijk maken onze meiden de fouten. Eerste set wordt verloren met 25-19.

Tweede set, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dynamo blijft deze set goed bij maar de laatste ‘golden’ punten worden verloren met 25-23. Helaas wordt deze wedstrijd verloren.

Als tweede in de poule mogen we om 16:10 uur spelen in de kruisfinale tegen Somas / Activia. Een sterke ploeg met twee boomlange meiden.

Om 16:00 uur gaat de grote groep supporters klaar zitten en worden de Dynamo liedjes uitgeprobeerd. De kelen zijn gesmeerd.

De kruisfinale
Tijdens de kruisfinale is het vanaf het eerste punt duidelijk, hier gaan onze meiden een taaie tegenstander aan hebben. In de basis staan wederom Melissa, Inge, Laura en Wilma. Ze krijgen de smashes van de lange dames van Activia niet onder controle. Het ‘SV Dynamo’ wordt luidkeels gezongen en trekt nog meer publiek aan. Het wordt drukker en drukker.

Halverwege de set staat Activia een punt of 7 voor en bij 11-18 volgt een time-out. Na de time-out staat er opeens een ander Dynamo! Puntje-voor-puntje wordt gescoord en de meiden komen steeds dichterbij. Het wordt spannend en de spanning slaat vooral bij Activia in de ploeg. De keiharde smashes komen niet meer en dat geeft ons de kans om punten te scoren. Na een zeer spannend einde winnen onze meiden met 28-26 de eerste set. Het dak van sporthal de Lentemorgen gaat eraf.

Na de eerste lange set wordt het nog drukker om het veld. Alle wedstrijden zijn al klaar behalve de wedstrijd van ‘onze’ meiden. Het ‘SV Dynamo’ neemt toe mede door de meiden C. De sfeer bij de supporters van Activia slaat wel om. De eerste set zongen ze hun Activia liederen maar in set 2 worden de beslissingen van de scheidsrechter (affluiten voor o.a. ‘plakken’ en opstellingsfouten) niet gerespecteerd. De set loopt door maar bij een stand van 16-16 kan een supporter van Activia zich niet meer inhouden en raakt de scheidsrechter. Deze stapt van de bok en staakt de wedstrijd!

Na de rare afloop met z’n allen naar het OSC. Daar worden we warm onthaald door de mensen van de barcommissie. Prachtig. Ze hebben een heerlijk maaltijd voorbereid voor alle open club teams. Fantastisch! De meiden vallen meteen aan op de patatschalen en de frikadellen en kroketten. Maar dat was nog niet alles. Er was zelfs een toetje. Namens iedereen : Hartelijk dank !

Dus zoals de titel van het verhaal al zegt: een rare dag. Bij een stand van 1-0 en 16-16 stopt de zo spannende kruisfinale. Huilden de meisjes bij de tegenstander, verbaasde blikken bij onze meiden. Hoe verder ?

Hoe dan ook. De meiden, coaches en supporters stegen boven zichzelf uit!

Grote klasse en dank aan allemaal.