Nieuwe voorzitter bestuur Topvolleybal Draisma Dynamo

Het bestuur van de Volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn en de Stichting Topvolleybal Draisma Dynamo hebben de heer Peter de Vries benoemd als nieuwe bestuursvoorzitter van de Stichting Topvolleybal Draisma Dynamo. Dit is het bestuur dat verantwoordelijk is voor organisatie rondom het eerste heren team van Draisma Dynamo wat uitkomt in de A-league. Peter de Vries is benoemd als opvolger van Rinus Rooseboom.

Met de, eerder dit seizoen vastgelegde, overeenkomst met hoofdsponsor Aannemingsbedrijf Draisma en het vaststellen van het beleidsplan, zijn nu met de benoeming van de nieuwe voorzitter belangrijke voorwaarden voor de continuïteit van topvolleybal in Apeldoorn vervuld. Buiten het volleybal is Peter de Vries als directielid werkzaam bij Bouwbedrijf Aan de Stegge Twello B.V.

Peter de Vries is al jaren zowel als bestuurder als spelend lid aan SV Dynamo Apeldoorn verbonden. Het bestuur van de Stichting Topvolleybal heeft daarmee niet alleen een kundig bestuurder als voorzitter, maar tevens iemand die de vereniging tot in de haarvaten kent en passie met volleybalkennis combineert.

Peter wil zich daarbij richten op het creëren van een topsportcultuur in Apeldoorn en zorgen voor de continuïteit daarvan. Om dit te bereiken is het belangrijk om optimaal de bijdragen van spelers en technische staf, de businessclub Vrienden van Dynamo, sponsoren, de vereniging en vrijwilligers te bundelen.

Missie Stichting Topvolleybal Draisma Dynamo
De missie waaraan het bestuur onder leiding van Peter de Vries invulling gaat geven omvat de volgende sportieve doelstellingen:

• Op nationaal niveau tot de top van de A-league blijven behoren en meestrijden om de hoogste prijzen.
  • Ons regelmatig kwalificeren voor deelname aan Europese toernooien.
  • Door gerichte aandacht voor opleiding en training van jong talent jaarlijks kandidaten aanleveren voor nationale vertegenwoordigende teams.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

• Peter de Vries, voorzitter Stichting Topvolleybal Dynamo (secretariaat@dynamovolleybal.nl)
  • Klaas van de Kemp, voorzitter SV Dynamo Apeldoorn (voorzitter@svdynamo.nl)

Draisma Dynamo is recordhouder in Nederland, sinds 1991 heeft Draisma Dynamo 12 keer de landstitel gewonnen, 8 keer de beker en 8 keer de supercup. Tevens won Draisma Dynamo in 2003 de Europese Top Teams Cup.