Draisma Dynamo in de flow tegen Lycurgus

Draisma Dynamo speelde vanavond thuis een alles of niets wedstrijd tegen Abiant Lycurgus om een finaleplaats in de play-off. Na het eerste fluitsignaal gingen echter alle punten richting Lycurgus waardoor Dynamo gelijk tegen een achterstand van 1-6 aankeek. Een time-out en uitstekende opslagbeurt van Johan Oosting zorgden voor de ommekeer in de set en achteraf gezien ook in de wedstrijd. Vanaf dat moment bleven de teams elkaar in evenwicht houden maar boven de 20 was Dynamo de sterkste: 25-20. In de tweede set was er minder sprake van gelijkwaardigheid, Dynamo walste over Lycurgus heen (25-16). Omdat er aan de Dynamo zijde van het net meer lukte dan aan de Groningse kant nam Dynamo in de derde set gelijk afstand van Lycurgus, vooral door een uitstekende blokkering en verdediging. Dynamo bleef de hele set een flink aantal punten voor lopen en ook deze set werd binnen gehaald met klinkende cijfers, 25-18. Hulde mannen, de volle buit! De ploeg staat nu weer tweede in de stand, één punt boven Abiant Lycurgus. Zaterdag moeten de Apeldoorners in eigen huis (20.00 uur) de plaatsing veilig stellen door met 3-0 of 3-1 te winnen van Kootfin/Taurus. Bij alle andere uitslagen is de ploeg afhankelijk van de uitslag tussen Landstede Volleybal en Abiant Lycurgus die eveneens zaterdag - in Zwolle - gespeeld wordt. Maar zover moeten en willen de mannen het niet laten komen. Wanneer zaterdag het publiek weer net zo massaal als vanavond achter de thuisploeg gaat staat moet het goedkomen!