Organisatie blij met komst Chinese teams naar het Internationaal Jeugdtoernooi van SV Dynamo

Op 27, 28 en 29 december organiseert volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn het 21e Internationaal Jeugdtoernooi. Het toernooi is bijna volledig volgeboekt. Zo'n 50 jeugdteams uit België, Frankrijk, Spanje, Denemarken, Duitsland en Nederland komen naar Apeldoorn om hun krachten te meten met internationale tegenstanders. Kende het toernooi de laatste jaren vooral Europese deelnemers, dan komt daar nu verandering in. Grote verrassing dit jaar is de komst van twee Chinese meisjes teams. Zij hebben deze week laten weten dat de visa zijn geregeld en het vliegtuig naar Amsterdam is geboekt.

Het Internationaal Jeugdtoernooi van SV Dynamo vindt jaarlijks plaats op 27, 28 en 29 december. Drie dagen lang spelen zo’n 500 volleyballers uit binnen- en buitenland wedstrijden op topniveau in het Omnisport en de WSV-hal (van 11.00 tot 22.00 uur, toegang gratis). Het toernooi wordt gezien als een ideale voorbereiding op de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NK jeugdvolleybal). Aan het toernooi doen jongens en meisjes teams mee uit de A-, B-, en C-jeugd (12 t/m 18 jaar).

Stayokay Apeldoorn

De organisatie is erg blij dat het ook dit jaar weer kan rekenen op steun van Hostel Stayokay Apeldoorn. Een groot deel van de spelers en speelsters overnacht in deze prachtige accommodatie. Omdat het aantal bedden bij Stayokay niet toereikend is, slapen er ook teams in het mooi gelegen Woldhuis en de Welgelegenhal.

Vrijwilligers

Dit toernooi kan niet worden georganiseerd zonder de hulp van veel, héél veel vrijwilligers (barmedewerkers, scheidsrechters, chauffeurs, nachtwachten, wedstrijdleiders, zaalwachten en tellers). Wil je meehelpen (een paar uurtjes kan ook) stuur dan snel een mailtje naar jeugdtoernooi@svdynamo.nl. Er is altijd wel iets te doen wat bij je past en de jeugdtoernooi organisatie is blij met alle hulp!

Webcams

Thuisblijvers hoeven niets te missen. Zij kunnen het toernooi via webcams volgen op www.svdynamo.nl/jeugdtoernooi.

Meer informatie?

Kijk op www.svdynamo.nl/jeugdtoernooi