De Europese Spelen die iets met je doen ....

Vanmiddag van 15.00 tot 18.00 uur vindt in ‘onze’ hal het onderdeel volleybal plaats van de Europese Spelen voor Hart- en Longgetransplanteerden. Onze vereniging is de organisator en Amy Sangers, Femke van Embden, Tim Jacobsen en Robin Bussink droegen namens onze vereniging de Dynamo-vlag tijdens de openingsparade op woensdag. Vanmiddag fluiten Marit Koning, Tim Jacobsen, Brayan van de Berg en Tim Jacobsen tijdens dit Internationale toernooi. Peter Aalders, Jelle van de Berg en Bart Bosman zorgen voor de organisatie en wedstrijdleiding. Als je tijdens dit zeer bijzondere evenement wilt tellen bel dan 06-55797943.

Iedereen is welkom om vanaf 15.00 uur (zaal open 14.30 uur) deze sporters aan te moedigen. Bijna alle deelnemers, van jong tot oud uit 20 landen, hebben de dood in de ogen gekeken en zijn nu in de reserve tijd van hun leven bezig. Het doel van deze spelen is om:

• Mensen te informeren over orgaandonatie
  • Mensen aan te zetten om zich te registreren als donor
  • Getransplanteerden aan te moedigen om te gaan sporten
  • Orgaandonoren en hun nabestaanden te bedanken voor hun ‘gift  of life’.

“Deze Spelen laten me niet koud”

‘Het bijwonen van de parade en het betrokken zijn bij deze Spelen laat je niet koud’, aldus een vrijwilliger van Dynamo. ‘Ik heb het registeren om donor te worden steeds voor me uitgeschoven, ik ga me nu registeren’.  Meer info over donorregistratie: www.donorregister.nl