februari 2020

Wij fluiten jouw wedstrijd voor het 'goede' doel!

Meisje A plaatste zich zaterdag j.l. na 5 winstpartijen op rij voor de finale van het Nederlands Open Jeugd Kampioenschap op 11 april. De ambities van deze dames reiken verder. Zo goed mogelijk presteren tijdens de finale is de eerste prioriteit en daarna dit voortzetten tijdens een Internationaal toernooi van 13 t/m 17 juli in Kroatië.
Om de kosten van de reis voor deze jongeren enigszins te beperken zijn ze op zoek naar 'sponsoren. Het toont het karakter van deze meisjes dat ze niet zo maar om geld 'bedelen' maar daar iets voor willen doen dat heel veel anderen een van de vervelendste taken van volleybal vinden: het fluiten van wedstrijden.

Wil je je wedstrijd (alle nivo's) door Meisjes A Open club laten fluiten?

Fluit je team een wedstrijd op 14 of 21 maart, 4, 11, 17 of 18 april en wil je die wedstrijd laten fluiten door Meisjes A Open Club app dan naar Fleur de Jong (06 wordt via app gecommuniceerd). We denken aan een vergoeding van € 15,- per wedstrijd (circa de prijs van één consumptie of € 2,- per persoon).

Vier teams naar de finale van het NOJK

Zaterdag j.l. speelden 8 Dynamo teams de halve finale van het Nederlands Open Jeugd Kampioenschap. In 7 sporthallen (JA en JD speelden in dezelfde hal) werden slechts 2 van de 28 wedstrijden in de poulefase verloren. JA plaatste zich direct voor de finale op 11 april door 1e in de poule te worden. Alle andere teams konden zich plaatsen voor de finale door de laatste wedstrijd (kruisfinale) van de dag te winnen. Helaas kwam MB één punt te kort om zich te plaatsen voor de kruisfinale en JB, JC en MD verloren helaas de kruisfinale. MA, MC en JD wonnen de kruisfinale. Onze JD werd tijdens de kruisfinale aangemoedigd door JA die even daarvoor al zeker waren van een finaleplaats.
Meisjes A, Meisjes C, Jongens A en Jongens D van harte gefeliciteerd met het bereiken van de finale van het Nederlands Kampioenschap op 11 april.

Waarschijnlijk ging bij veel gezinnen en coaches al om 6:30 uur de wekker af om zich klaar te maken voor een lange sportieve dag. De eerste wedstrijden begonnen om 9:45 uur en de kruisfinales waren om 16:15 uur of 17:15 uur. Om 17:02 kwam het eerste app-bericht:  'Wij gaan nu vertrekken richting Omni en komen met 15 man eten!'. Het zal rond 18:00 uur geweest zijn dat de eerste teams zich tegoed deden aan frites en snacks met dank aan onze kok Richard Wijkhuis die dit voor 128 personen verzorgde. Peter Langevoort bood spontaan aan om de bar voor zijn rekening te nemen (Top Peter!) en Henk Post en Bart Bosman mochten uitserveren.  Na een fantastische afsluiting van deze dag konden we om 21:40 uur de deur achter ons sluiten.

Volg hier de uitslagen van onze jeugd

Op dit moment zijn 8 jeugdteams actief in de halve finale van het Nederlands Open Jeugd Kampioenschap. Volg hier de resultaten.

Bussen vertrekken zondag om 10:30 uur

We gaan naar Den Bosch toe! Zondag 16 februari is het zover. Dan neemt Draisma Dynamo het in de finale om de nationale beker op tegen SAMEN.Lycurgus. Om 10:30 uur vertrekken de bussen met supporters vanaf Omnisport.

Inschrijving voor de bussen is niet meer mogelijk.

Wedstrijdprogramma's halve finale open club

Op zaterdag 15 februari 2020 vindt de halve finale plaats van de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK). Alle acht Open Club teams hebben zich hiervoor geplaatst. De concept wedstrijdschema's zijn bekend en staan op de website van de Nevobo. Omdat ze nog kunnen wijzigen, staan ze niet op onze site. Bekijk vlak voor de halve finale het definitieve schema.

Trainingsrooster voorjaarsvakantie

In de voorjaarsvakantie van maandag 24 t/m vrijdag 28 februari zijn er in principe geen trainingen tenzij er trainingsruimte is aangevraagd. Het onderstaande trainingsrooster is voor de teams die ruimte hebben aangevraagd.

Verplaatsing trainingen op woensdag 12 en donderdag 13 februari

Op donderdag 13 februari speelt Heren 1 een Europacup wedstrijd. Hierdoor kunnen we op woensdag 12 (na de minitraining) en donderdag 13 februari geen gebruik maken van het Omnisport. De trainingen zijn verplaatst, zie het schema bij dit bericht. Vergeet niet om zelf ballen mee te nemen. Je kunt de hal openen met de Spaas toegangsapp en onze eigen inlogcodes.

Donderdag 13 februari Domino's Europa Cup Pizza avond - H1 - Rusland

Zet donderdag 13 februari in je agenda! Draisma Dynamo speelt dan een Europa Cup wedstrijd om de CEV Cup tegen het Russische Lokomotiv Novosibirsk in het Omnisport. De wedstrijd begint om 20.00 uur, de zaal is open vanaf 18.30 uur. Kom je ook? Een kaartje kost € 10 voor volwassenen en € 7 voor jeugd t/m 16 jaar. Je kunt kaarten bestellen via de website van Draisma Dynamo. Ben je Dynamo-lid of vrijwilliger? Dan heb je gratis toegang op vertoon van je elektronische seizoenkaart. Heb je die nog niet aangevraagd? Stuur dan een mailtje naar seizoenkaart@svdynamo.nl. Iedereen die zin heeft om er een feest van te maken is al vroeg op de avond welkom bij de 'Domino's Europa Cup Pizza avond'. Om circa 18.15 en 18.45 bezorgt Domino's zoveel pizza's als we met z'n allen op kunnen. Bestel alvast je favoriete pizza voor slechts € 5. Bestellen kan tot uiterlijk donderdag 13 februari 11.00 uur. Neem gepast geld mee. Uiteraard ontbreken ook onze mascotte en volleybal DJ niet!