Kwalificatiewedstrijden jeugd

De Nevobo heeft onlangs kwalificatiewedstrijden ingevoerd voor de jeugd (C-, B- en A-jeugd). Dit betekent dat jeugdteams die volgend seizoen willen uitkomen in de hoofdklasse of 1e klasse zich hiervoor nu eerst moeten kwalificeren (voor de 2e klasse is geen kwalificatie nodig). De kwalificatietoernooien worden gehouden op zaterdag 9 juni (hoofdklasse) en zaterdag 16 juni (1e klasse). De technische leiding bepaalt welke jeugdspelers kwalificatiewedstrijden gaan spelen. Bij de meisjes zijn dat voornamelijk speelsters uit T2 en T4, bij de jongens is het nog niet bekend. De jeugdspelers die 9 of 16 juni moeten spelen krijgen zo spoedig mogelijk bericht via de mail.

Spelregels

• Wanneer een team op 9 juni niet voldoende scoort voor de hoofdklasse mag het 16 juni ook meedoen voor de 1e klasse.
  • Wanneer kwalificatie voor de 1e klasse niet lukt, dan komt het team komend seizoen uit in de 2e klasse.
  • Een team dat niet meedoet met een kwalificatietoernooi, komt in september uit in de 2e klasse.
  • Een team dat meedoet met een kwalificatietoernooi moet bij de start van de competitie uit minimaal 60% dezelfde spelers bestaan.