Hoofdtrainer Redbad Strikwerda verlaat Draisma Dynamo

Stichting Top Volleybal Dynamo heeft besloten om na dit seizoen niet door te gaan met hoofdtrainer Redbad Strikwerda. In overleg is afgesproken dat Strikwerda zich zal gaan richten op een nieuwe uitdaging in binnen- of buitenland. Strikwerda zal als hoofdtrainer worden opgevolgd door de huidige assistent trainer Mark Roper.

Redbad Strikwerda was sinds het seizoen 2004-2005 verbonden aan Draisma Dynamo, eerst als assistent van Jeroen Bijl en later van Arnold van Ree. In maart 2007 nam Strikwerda het roer over als hoofdtrainer. Onder zijn leiding behaalde het recordhoudende volleybalteam uit Apeldoorn 3 keer de landstitel, 3 keer de supercup en 4 keer de nationale beker. Verder zijn verschillende spelers onder zijn begeleiding doorgegroeid naar het nationaal team of naar de betere buitenlandse competities.

Het bestuur van Stichting Top Volleybal Dynamo is Redbad Strikwerda erg dankbaar voor zijn inzet voor de club, waar hij in het verleden ook als speler diverse successen heeft behaald, zoals de eerste nationale titel in 1991. Strikwerda heeft zich als trainer nog niet verbonden aan een andere werkgever.

Als opvolger voor Redbad Strikwerda heeft het bestuur van Stichting Top Volleybal Dynamo Mark Roper benoemd. De huidige assistent is sinds het seizoen 2007/2008 bij Draisma Dynamo. Met de aanstelling van Mark Roper houdt het bestuur vast aan een hoofdtrainer die bekend is met de club en de cultuur van de club.

Roper was de afgelopen jaren ook trainer van onder meer Cito en NVC. Daarnaast is hij op dit moment werkzaam als assistent bondscoach van jong oranje meisjes. De verdere invulling van de staf zal op korte termijn bekend gemaakt worden.