Voorbeschouwing Dames 1 - Irmato VC Weert

A.s. zaterdag 14 januari speelt Dames 1 thuis in het Omnisport om 20.00 uur tegen de regerend landskampioen, beker- én supercup winnaar én huidige koploper in de Dela League, Irmato VC Weert. Kom a.s. zaterdag naar het Omnisport en steun Dames 1 vanaf de tribunes! Toegang gratis. Lees de voorbeschouwing van trainer/coach Kees Verstraten.

Voordat we vooruitkijken naar de wedstrijd, allereerst nog de beste wensen voor een gezond en mooi 2012 aan alle trouwe volgers. En natuurlijk geven we ook nog eventjes een terugblik op de 1e seizoenshelft.

Niveau

Kort terugkijkend kunnen we concluderen dat dames 1 in de 1e competitiehelft gedaan heeft wat het ‘móest’ doen, nl. winnen van TVC en DOK, de twee teams die vooraf als grootste concurrenten werden gezien voor het ontlopen van de play-outs. Maar ook dat het een soms heftige confronterende kennismaking is geweest met het niveau in de hoogste volleybalklasse. Het niveauverschil naar het linkerrijtje is gigantisch, maar óók het gat naar de middenmoot is nog enorm. Helaas zijn we tot nu toe, behalve een schamel puntje tegen Taurus, nog niet in staat geweest om tegen één van de hoger geplaatste teams voor een écht verrassinkje te zorgen. En willen we de play-outs gaan ontlopen, dan zal dat toch wel een keertje moeten gebeuren. Een mooie uitdaging voor 2012.

Tegenslagen

Daarbij zal het vooral ook cruciaal zijn dat verdere fysieke tegenslag en personele problemen het team bespaard zullen gaan blijven. Daarvan hebben wij onze portie helaas al meer dan voldoende gehad. Hetgeen tot nu toe ook een rem betekend heeft op de noodzakelijke groei van het team. Hopelijk slagen we er in om daar snel een ommekeer in te bewerkstelligen. Maar voorlopig hebben we nog wel 1 à 2 weken te maken met twee blessures van Lisette Stindt en Myrthe Rötert. Grote vraag is of zij de belangrijke volgende thuiswedstrijd tegen TVC zullen gaan halen?!

Uitdaging

Maar eerst wacht Dames 1 nog een héél andere uitdaging.  Aan de andere kant van het net vinden we de regerend landskampioen, beker- én supercup winnaar Irmato VC Weert. En dat is dan ook de huidige koploper! U zult begrijpen dat dit normaal gesproken voor Dames 1, momenteel de nr. 9, een stevig maatje te groot zal zijn. Zo bleek recent ook wel in de onderlinge bekerwedstrijd op 17 december, waar Dames 1 behoorlijk kansloos was. Maar in de heenwedstrijd in oktober wist Dames 1 tegen deze sterke opponent wél een erg verdienstelijke wedstrijd te spelen, door als collectief boven zichzelf uit te stijgen. En met uw steun vanaf de tribunes hopen we daar weer in te slagen, zodat u kunt genieten van een mooie wedstrijd. Veel kijkplezier!

Thuiswedstrijd tegen TVC

Bij deze plaatsen we ook alvast een uitnodiging voor de zéér belangrijke volgende thuiswedstrijd: zaterdag 28 januari treffen we thuis om 20.00 uur de huidige nr. 10 TVC. Wees er ook dan weer bij om ons te steunen!