Heren 1 hervat A-League met thuisduel op zaterdag 7 januari

Aanstaande zaterdag hervat Draisma Dynamo Heren 1 na een korte vakantieperiode de Nederlandse competitie met een thuisduel tegen Netwerk STV. De wedstrijd begint op het gebruikelijke tijdstip van 20.00 uur, de tribunes van het Omnisport gaan een uur eerder open. De eerste ontmoeting in Tilburg op zaterdag 22 oktober 2011 eindigde in 1-3 (16-25, 18-25,25-18, 25-27). Net als toen kampt het team van Redbad Strikwerda met blessures.

Michiel Hagen speelde tot op heden nog geen minuut van de competitie. Floris van Rekom speelde dit seizoen ook nog niet in de A-League, maar mocht Europees al wel even zijn opwachting maken, gehuld in een liberoshirt. Hij is op de goede weg maar zal nog wel even tijd nodig hebben voordat hij weer als volwaardig passer/loper kan worden ingezet. Tussen Kerst en Oud & Nieuw maakte Draisma Dynamo z'n opwachting tijdens de allerlaatste ERMASport Volleybal Classic in Almelo. Daar ontbraken Sjoerd Hoogendoorn en Ralph Koomen, ook in verband met blessures. Joram Maan was ook niet alle dagen aanwezig, maar dat had gelukkig niets met zijn fysieke gesteldheid te maken. Tijdens dit toernooi maakte Strikwerda gebruik van allrounder Bert Sturkenboom en middenman Renzo Verschuren.

Komend weekeinde zijn laatstgenoemde twee spelers niet meer beschikbaar. Redbad Strikwerda zal dus de trukendoos moeten openen om van de Tilburgers te kunnen winnen. Aan de zijde van Netwerk STV een tweetal bekenden voor Draisma Dynamo: Bas Swinkels en Dirk Sparidans.