Dames 1 wint van Capelle

Bron: De Stentor - Martijn Krullaars -, maandag 29 augustus 2011.
De volleybalsters van Dynamo zijn de voorbereiding op het nieuwe seizoen verrassend goed begonnen. De nieuwkomer in de A-League won met 1-3 bij het ervaren Capelle en daar was coach Kees Verstraten zeer tevreden mee: "Dit is een lekkere opsteker." Capelle - Dynamo was op voorhand een opmerkelijke wedstrijd. De Apeldoornse ploeg speelt komend seizoen in de A-League omdat Capelle zich terugtrok. "Toch is die ploeg in de basis maar op één plek gewijzigd, dus ik verwachtte een zware wedstrijd", aldus Verstraten. “Zeker omdat wij nog verre van compleet waren."

De coach van Dynamo kreeg al snel ongelijk. "Ik was aangenaam verrast, want de meiden hebben Capelle er toch van af geslagen. We hadden een eerste tempo-percentage van bijna 65, dat is echt krankzinnig hoog. En onze nieuwe libero, Rosita Blomenkamp, speelde een prima wedstrijd. Fijn om te zien." Verstraten beseft dat het nog te vroeg is om te juichen, maar hij gaat deze week in elk geval weer met een prettig gevoel naar de training. We hebben natuurlijk nog heel veel stappen te zetten, maar dit is een lekkere opsteker. Komende zondag hebben we een toernooi met acht teams in Ootmarsum. Daar doen ook Alterno, Set-Up en Sliedrecht mee. Dan zullen 'we het waarschijnlijk al een stuk lastiger krijgen." Verstraten verwacht deze week een elfde speelster aan zijn ploeg toe te kunnen voegen. "Dat zou heel prettig zijn, want dan hebben we alle posities dubbel bezet."