Heren 8 kampioen op Texel

In het weekend van 27, 28 en 29 mei nam het achtste herenteam van onze vereniging deel aan het Tevoko toernooi op Texel. In plaats van de BBQ leek het de mannen leuk om een weekend op stap te gaan. Zo gezegd zo gedaan…! Lees het verslag onder ‘Lees het hele bericht’.

Peter Aalders had de inschrijving verzorgd en dit jaar waren we welkom om deel te nemen aan het toernooi, na veel discussie over de slaapplek, werd er gekozen voor de jeugdherberg in Den Burg, overigens prima geregeld door Jan “ik slaap niet in een tent” Lit.

Vrijdag

Op vrijdag 27 mei was het dan zover, om half 8 verzamelden de mannen aan het Rakkersveld om daar gezamenlijk te ontbijten en te vertrekken richting Den Helder. Na een tour door de polder van ongeveer 2 uur kwamen we uit eindelijk aan in Den Helder.

Aan boord moest er natuurlijk even geproost worden, en nog voordat we het welkomstdrankje op hadden, zaten we al weer in de auto richting de jeugdherberg, daar aangekomen bleken we pas in de middag op onze kamers te kunnen, dus weer in de auto naar paal 28 voor een kaartje/drankje, een strandwandeling en een verre fietstocht tegen de wind (niet iedereen heeft aan alle activiteiten meegedaan).

Rond de klok van 3 uur konden we terecht op onze kamers, als kleine kinderen werd er gevochten wie er bij wie op de kamer mocht liggen. Belangrijk was wie beneden in het stapelbed mocht slapen en wie het dichtst bij het toilet. Nadat aanvoerder/coach en trainer Sjaak alles had geregeld, door naar het terras in Den Burg voor een drankje en een hapje.

Hier werden alle wedstrijden overgespeeld, over het leven gefilosofeerd, over Dynamo gesproken en veel geproost met rode wijn tijdens het eten. Gemeld moet worden dat het af en toe gebeurde dat er een glas wijn omviel. Dat was dan ook het teken om terug te gaan naar de jeugdherberg voor een afzakkertje met een potje kaarten , waarop we een stapverbod kregen van Sjaak: er moest gepresteerd worden morgen……..

Zaterdag

Terwijl Arie en Peter al aan de koffie zaten, kwam de rest van het team naar de ontbijtzaal voor een stevig ontbijt om zo optimaal klaar te zijn voor een paar wedstrijdjes volleybal. Materiaalman Arie had voor de kleding gezorgd en op naar de velden voor de wedstrijden.

Boven verwachting werden de eerste dag alle 3 de wedstrijden gewonnen. Ondertussen was het gaan regenen en besloot de organisatie het toernooi te staken, omdat het niet meer droog zou worden……….! Dus rap in de auto, terug naar de jeugdherberg, douchen, omkleden, lekker eten in een pizzeria, waar de wijn ook prima smaakte! Ook onze junior die nog hard riep om een biertje stapte over op wijn. Voetbal tijd!
In etappes terug naar de jeugdherberg, waar de wedstrijd Barca – ManU werd bekeken, met de bekende afloop! Na het  afzakkertje en de kaarten, slapen…morgen weer een potje volleyballen.

Zondag

Zondagochtend meldden de eerste mannen zich iets na 8 uur aan de ontbijt tafel, om een stevig ontbijt tot zich te nemen, finale dag dus prestatie staat voorop. Al snel bleek dat Peter last van zijn enkel had en hij zou daarom de coaching op zich nemen. Na het eten omkleden, spullen pakken en tot een uurtje of 11 hadden we van Sjaak vrij gekregen. Jan, Sjaak en Ronald kozen er voor om de spieren warm te maken met een fietstocht, de andere kozen voor de krant van zaterdag, of zoals in de meeste gevallen voor het klaverjassen of boeren bridge.

Tegen de klok van 11 uur gingen de mannen richting de volleybalvelden om de laatste wedstrijden winnend af te sluiten, en die eeuwige roem mee naar Apeldoorn te nemen.

De eerste wedstrijd was nog wel lastig, maar gelukkig kunnen we dan weer rekenen op onze jonkies, Renee en Jonathan die als ware mannen de ballen naar de grond timmerden, wat ons een overwinning opleverde van de eerste set, en de tweede set die gelijk eindigde na 14 minuten spelen.

Op naar wedstrijd nummer 2, Sjaak wilde iedereen speeltijd geven dus Arie mocht doen waar hij goed in is: opgooien. En Jan Lit als passer/loper. Deze wedstrijd werd simpel gewonnen door prima serve druk van de Jannen, en dan was er Ronald nog die de ballen op half achter er wel  insloeg. Resultaat een dikke winst.
De titel kwam steeds dichterbij, nog 1 potje fluiten en de beker was binnen handbereik. Gelukkig kwam er 1 team niet opdagen, dus op naar de prijsuitreiking.

Voor de kampioenen werd de meter bier gehaald en voor de BOB een colaatje. Wachten op de prijsuitreiking! Aanvoerder Sjaak kreeg van Manon Flier de prijs overhandigd! Wat ook het teken was……wegwezen, de boot halen, op naar huis……..

Onder het genot van een kop koffie (of het laatste Texelse biertje) op de boot napratend over een geweldig weekend namen we afscheid van Renee en Jonathan. Zij zullen in heren 8 blijven, terwijl de andere mannen door de TC in heren 7 zijn gezet. Ook Sander zal ons verlaten. Mannen bedankt.

Ze gaan ons gezeur, gescheld en onze gezelligheid nog missen!