Recreantencommissie

Tessa Bouwmeester
Dré Tiel Groenestege

Recreatief volleyballen bij SV Dynamo Apeldoorn

Volleybalvereniging SV Dynamo telt ruim tachtig recreanten, verdeeld over heren- en mixed teams (met ingang van seizoen 2012-2013 zijn er geen dames recreantenteams meer). Alle groepen trainen één keer per week anderhalf uur, meestal onder leiding van een deskundige trainer. Je kunt ook twee keer per week trainen in verschillende groepen. De trainingen vinden plaats in het Omnisport Apeldoorn aan de Voorwaarts en in de Welgelegenhal aan de Morellenlaan (de nieuwe naam van de Dynamohal). Kijk voor de actuele trainingstijden op de site www.svdynamo.nl  > Teams > Recreanten.

Recreantencompetitie

Als je het leuk vindt om wedstrijden te spelen, zijn er voldoende mogelijkheden. Zo doen we met vier teams mee aan de regionale recreantencompetitie. De teams spelen ongeveer één donderdagavond per maand enkele wedstrijden, meestal in de Mheenhal. Deelname aan de recreantencompetitie gebeurt op basis van vrijwilligheid.

Onderlinge toernooien

Daarnaast organiseert onze recreantencommissie per seizoen een aantal onderlinge toernooien in het Omnisport. Dan spelen alle recreanten van onze vereniging in wisselende samenstellingen tegen elkaar. Vóór en na de wedstrijden is er gelegenheid voor een hapje en drankje in ons gezellige Dynamo Café.

Nog meer toernooien

Behalve de recreantencompetitie en onderlinge toernooien worden er tijdens het seizoen ook toernooien door andere verenigingen georganiseerd. Zo organiseert volleybalvereniging Blok EVC uit Vaassen jaarlijks in het voorjaar een toernooi op enkele dinsdagavonden. Ook vindt elk jaar in april het Vlielandweekend plaats. Zo’n twintig recreantenteams uit heel het land komen dan bij elkaar voor een toernooi. Ook SV Dynamo is van de partij met twee teams. Kortom: als je wilt, kun je regelmatig wedstrijden en toernooien spelen.

Recreantencommissie

De recreantencommissie is een door het verenigingsbestuur ingestelde commissie die speciaal is belast met het regelen van alle zaken die de recreanten aangaan: samenstelling trainingsgroepen, afstemming trainers, organisatie toernooien, financiën van de recreanten etc.

Meer weten?

Voordat je de beslissing neemt lid te worden, kun je natuurlijk altijd een paar keer komen kijken en meespelen. Wend je daarvoor tot de contactpersoon van de recreanten: José Steunenberg (055) 534 25 90.