Erwin Bouwmeester
Tessa Bouwmeester
Dré Tiel Groenestege

Jeugdvolleybal bij SV Dynamo Apeldoorn

SV Dynamo Apeldoorn heeft een uitstekende jeugdopleiding die in 2008, 2009, 2010 én 2011 door de Nevobo is uitgeroepen tot de beste van Nederland.

Zijn kinderen 12 jaar, dan spelen ze in principe bij de C-jeugd. Afhankelijk van leeftijd en talent schuiven kinderen (versneld) door naar de B-jeugd, A-jeugd en seniorenteams.

Organisatie

De organisatie van de jeugdafdeling van SV Dynamo ligt in handen van de jeugdcommissie en de technisch coördinatoren.

Jeugdcommissie
De jeugdcommissie is verantwoordelijk voor alle activiteiten die nodig zijn om de jeugd te laten volleyballen (coördinatie van trainers, coaches, teamindelingen, wedstrijdochtenden etc.).

Technisch coördinator
De technisch coördinator geeft adviezen over de doorstroming van de jeugd van de C-leeftijd tot en met de A-leeftijd/seniorencompetitie en maakt een teamindeling. De jeugdcommissie is eindverantwoordelijk voor de teamindeling.

Jeugdbeleid

SV Dynamo heeft een professioneel jeugdbeleid. De vereniging heeft een technisch coördinator voor zowel de jongens als de meisjes teams. Dit betekent dat kinderen vanaf het moment dat ze beginnen met volleybal in hun ontwikkeling worden gevolgd. Alle kinderen worden twee keer per jaar beoordeeld door de trainers, de technisch coördinator en de jeugdcommissie. Dit gebeurt in november/december en in april/mei.

Trainingen

Trainingen vinden plaats in het Omnisport of de Welgelegenhal (voorheen Dynamohal) en duren 1,5 tot 2 uur. Jeugdteams trainen altijd twee keer per week.

Wedstrijden

Jeugdleden spelen altijd een halve competitie, er zijn per seizoen dus twee competitieperioden. Per halve competitie zijn er ongeveer 12 wedstrijden (op zaterdag). De meeste wedstrijden zijn in de regio. Thuiswedstrijden zijn in het Omnisport.

Meer informatie

Voor vragen over het lidmaatschap kun je terecht bij de secretaris van de jeugdcommissie, mail: jeugd@svdynamo.nl.

BijlageGrootte
Mini_en_jeugdfolder_SV_Dynamo_2018_web.pdf804,9 KB