Ramon Groenen nieuwe Hoofdtrainer Jeugd Dynamo

We zijn heel blij dat we kunnen melden, dat we met Ramon Groenen een ambitieuze, jonge trainer aan hebben kunnen stellen als Hoofdtrainer jeugd. Als Hoofdtrainer jeugd is hij binnen de vereniging verantwoordelijk voor de jeugd opleidingsteams en de techniektrainingen van niveau 5 & 6.

Ramon is al een aantal jaren actief als trainer bij Trivos in Wijchen. Daar was hij in de afgelopen jaren één van de drijvende krachten binnen hun jeugdopleiding. Met als gevolg dat hun jeugdopleiding elk jaar sterker werd. Vanuit Dynamo zagen wij dat ook, mede doordat we tijdens de NOJK (Open Club) steeds vaker teams van Trivos tegenkwamen, en Trivos werd zelfs al een keer Nederlands Kampioenschap. Ramon zal daar ook nog verder aan blijven bouwen, want hij blijft naast Dynamo ook actief als trainer bij Trivos. Bij de Nevobo viel Ramon ook op als trainer, wat ertoe leidde dat hij in 2023 werd aangesteld als trainer voor RTC-meisjes O15. Ook komend seizoen zal Ramon de trainer zijn van pre-jeugd Oost (opvolger van RTC).

Arjan de Groot, bestuurslid volleybalzaken, is blij met de komst van Ramon: ”Ik volg Ramon al een tijdje, omdat hij past in het profiel dat we als Dynamo hebben voor een Hoofdtrainer jeugd. We zochten een echte opleidingstrainer, die dit ook op een goede pedagogische/didactische manier over kan brengen. Ramon is naast volleybaltrainer ook gymleraar in het basisonderwijs en heeft daarmee alles in huis wat we zoeken. Ik kijk dan ook uit naar de samenwerking met Ramon”.

Ramon: “Ik ben mijn trainerscarrière begonnen als CMV-trainer in 2009 bij Trivos. Het seizoen daarna was ik daar stagiair voor mijn sportopleiding op het CIOS in Arnhem. Sindsdien ben ik betrokken bij Trivos als trainer/coach voor diverse teams en niveaus. Na de CIOS ben ik in 2014 gestart met de Academy Lichamelijke Opvoeding (ALO) op de HAN met als expertise Talent. Voor die opleiding heb ik de Minor Sport en Talent gedaan, waarbij ik een halfjaar stage heb gelopen bij RTC Apeldoorn (o15) als onderzoeker. In die tijd was ik ook assistent-trainer bij het RTC Nijmegen (2017-2021) om mij als trainer/coach verder te ontwikkelen. Sinds het seizoen 2023-2024 ben ik hoofdtrainer bij RTC Apeldoorn meisjes (o15) wat voor mij een mooie nieuwe uitdaging was en ik ben blij dat ik komend seizoen (2024-2025) weer mag doen bij Pre-Jeugd Regionaal (Apeldoorn) meisjes. Ik ben hierdoor misschien wel een bekend gezicht bij speelsters/ouders van SV Dynamo.

Mijn droom als jeugdtrainer bij Trivos was om ooit in de finaleronde mogen staan bij het NOJK. Vaak deden we wel mee met het NOJK, maar we kwamen maar zelden door de voorronde. Ik vroeg mij af hoe het kan dat andere verenigingen er wel staan en wij niet. De afgelopen drie jaar hebben wij met diverse teams in de finaleronde van het NOJK gestaan. In 2023 werd MC zelfs Nederlands Kampioen.

Ik ben erg blij dat SV Dynamo mij deze kans biedt om als trainer/coach hier aan de slag te gaan en ook mezelf te mogen ontwikkelen op verschillende niveaus. Daarnaast ben ik blij dat SV Dynamo & Trivos kan blijven combineren. Ik kijk er naar uit om met iedereen binnen SV Dynamo samen te werken binnen de jeugd- dameslijn. Ik kijk er naar uit om het seizoen te beginnen.”

Ramon zal als Hoofdtrainer jeugd binnen de jeugd opleidingsteams actief zijn door bij meisjes B1 en Niveau 5 en 6 de techniektrainingen te geven. Daarnaast heeft hij coördinerende taken. Ramon zal zich richten op de persoonlijke ontwikkeling van de speelsters. Hiervoor zal hij een paar keer per jaar ontwikkelgesprekken met spelers voeren en zal er afstemming zijn met het TC-lid Jeugd. Ramon zal niet alleen actief zijn bij de jeugd, maar zal daarnaast ook dames 3 één keer in de week trainen geven en gaan coachen. Dat doet hij samen met de Hoofdtrainer dames; Ivo Martinović en hiermee zijn deze beide hoofdtrainers van de dameslijn ook aan elkaar verbonden wat een goede samenwerking zal bevorderen.

Hoofdtrainer Heren
Binnenkort zal er ook een nieuw Hoofdtrainer heren bekend gemaakt worden. Tot onze spijt heeft Robert Horstink aangegeven, dat hij moet stoppen als Hoofdtrainer heren. Hij heeft een nieuwe baan binnen de gemeente gekregen. Deze nieuwe baan kan helaas niet worden gecombineerd met de functie van Hoofdtrainer heren bij Dynamo. Met de aanstelling van de vervanger voor Robert en de aanstelling van Ramon is voor het komend seizoen de technisch inhoudelijk lijn weer volledig gevuld zoals dat hoort bij de vereniging met de beste jeugdopleiding van Nederland.