In Memoriam: Ger Steenhuis

Maandagavond 25 maart vertelde Ger tijdens de training dat hij ongeneeslijk ziek was. Hij zou niet veel tijd meer hebben en hoopte nog op een jaartje. Maandagavond 8 april was zijn laatste trainingsavond. Pinkstermaandag 20 mei is Ger overleden.

Ger speelde bij de heren recreantengroep en was onlangs 25 jaar lid van Dynamo. Hiervoor ontving hij tijdens zijn ziekbed nog een aandenken van het bestuur. Ger was een betrokken lid, hij zette zich jarenlang in voor de vereniging en zijn team.

De vereniging

Vooral in het begin van zijn lidmaatschap hielp Ger mee met het organiseren van verschillende Dynamo activiteiten. Denk aan de Dynamo feesten en het meerdaagse volleybal toernooi op Vlieland. Ger was ook lid van het Dynamo bestuur toen de vereniging verhuisde van de oude Dynamohal naar het Omnisport.

Zijn team

Ger was trouw aanwezig bij de teamtrainingen. Altijd vroeg in de zaal om het net op te hangen en met iedereen een praatje te maken. Hij had oprechte belangstelling voor zijn teamgenoten en hun gezinnen. Jaarlijks kregen zij met Kerst een warme groet en een vrolijke kaart van Ger en Marianne.

Moest er iets geregeld worden voor het herenteam, dan was Ger de drijvende kracht: de financiën, lief en leed van teamgenoten of gezellige etentjes. Soms ook bij hem thuis in de Maten en Beekbergen.

Zelfs als Ger niet kon volleyballen door een operatie aan zijn hand of schouder, kwam hij naar de zaal. Het lukte hem dan om met 1 hand te fotograferen en te filmen. Deze foto’s en films zijn voor zijn team mooie herinneringen om te koesteren.

Twee grote hobby’s zorgden ervoor dat Ger af en toe een training moest overslaan. Als hij er gedurende het jaar samen met zijn vrouw Marianne op uit trok met de camper en in juni, als hij hielp met de organisatie van Oerol op Terschelling.

"Ik heb een mooi en rijk leven gehad", zei Ger de laatste weken. Heel verdrietig dat Ger niet langer van zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen heeft mogen genieten. We gaan Ger enorm missen.

Maandag heren recreanten
Stef, Chris, Heimen, André, Marcel, Nes, Ab, Gosse, Carly, Raoul