Ivo Martinović nieuwe hoofdtrainer dames Dynamo

We zijn heel blij dat we kunnen melden, dat we met Ivo Martinović een zeer ervaren trainer aan hebben kunnen stellen als Hoofdtrainer dames. De Hoofdtrainer dames is binnen de vereniging verantwoordelijk voor de Top- en Opleidingsteams senioren bij de dames.

Ivo is tientallen jaren actief geweest als trainer in de Nederlandse eredivisie (m/v) en bij het RTC van de Nevobo. Daarnaast verzorgt Ivo sportlessen op de universiteit van Wageningen, geeft trainingen aan sportkader namens NOC*NSF. Nu is hij weer terug bij Dynamo waar het allemaal begon als trainer voor Ivo

Arjan de Groot, bestuurslid volleybalzaken, is blij met de komst van Ivo: ”Ik ken Ivo al heel lang en als we elkaar spreken, ben ik altijd onder de indruk van zijn volleybalkennis, maar nog belangrijker van de manier hoe hij dit over brengt op speelsters en jongere trainers. In het seizoen 2022-2023 hebben we al met Ivo samengewerkt als trainer en had ik hem graag al als Hoofdtrainer dames aan willen aanstellen. Toen lukte dat helaas nog niet doordat Ivo het afgelopen jaar gereisd heeft door Europa.

Ivo: “Ik ben erg blij dat ik mijn carrière in Nederland die in 1990 bij Dynamo begon, met een prachtig jaar 2022/23 met Redbad bij de heren, heb kunnen voortzetten. Het is me een eer en een genoegen om mijn carrière komend seizoen ook bij de dames, waar het eigenlijk in Nederland voor mij is begonnen, langzaam af te ronden.

Dynamo is al die jaren een kweekvijver van Nederlands volleybaltalent en ik wil graag mijn bijdrage leveren met mijn kennis, ervaring en kunde om de nieuwe generaties op een hoger volleybal- technisch niveau te brengen, maar ook de bezieling in de sport te benadrukken.

Volleybal is voor mij de mooiste sport ter wereld en zeker het vrouwenvolleybal, vanwege de lange rally’s en de daarmee gepaard gaande spanning. Dat gaan we komend jaar nóg mooier maken!

Ivo zal als Hoofdtrainer dames binnen de Top- & Opleidingsteams actief zijn bij dames 2 en dames 3. Bij dames 2 gaat hij Remon ondersteunen bij één van de trainingen en het coachen. Bij dames 3 zal hij zelf één van de trainingen gaan geven. Daarnaast zijn er nog een aantal coördinerende taken die hij als hoofdtrainer dames zal oppakken, ter bevordering van de persoonlijke ontwikkeling van de speelsters. Hiervoor zal hij een paar keer per jaar ontwikkelgesprekken voeren met speelsters, zal er afstemming zijn met de trainers/coaches van de Top & Opleidingsteams dames en zal er ook afstemming/samenwerking zijn van de dameslijn van de vereniging met dames 1 door een periodiek overleg te hebben met de trainersstaf van dames 1.

Naast het aanstellen van een Hoofdtrainer dames zijn we op dit moment ook nog in afrondende fase met een Hoofdtrainer voor de jeugd. We hopen die ook binnenkort aan jullie voor te kunnen stellen. Hiermee is voor het komend seizoen de technisch inhoudelijk lijn weer volledig gevuld wat hoort bij de beste jeugdopleiding van Nederland.