MC5 kampioen!

Zaterdag 14 april konden de meiden van MC5, tijdens de voorlaatste wedstrijd in de competitie, het kampioenschap in de 2e klasse zeker stellen. Daarvoor moest dan wel de volle winst gepakt worden tegen Alterno MC4. De Dynamo meiden begonnen sterk aan de wedstrijd en lieten Alterno in de eerste set kansloos: 25 – 10. In de tweede set zorgde een combinatie van zenuwen en onnodige fouten aan de kant van Dynamo voor een zorgelijke achterstand van 2 – 10. Enkele ouders op de tribune werden al wat onrustig. Straks hebben we die taart voor niks gekocht...  We gaan hier in eigen huis toch geen set laten liggen? Want 1 verloren set zou kunnen betekenen dat op 21 april  de beslissing zou vallen in de uitwedstrijd tegen Klarenbeek, de huidige nummer 2. Geen aanlokkelijk vooruitzicht natuurlijk.

Maar geen paniek. Dankzij de kundige aanwijzingen van coach Marit en onder het toeziend oog van trainer Michael, die graag getuige wilde zijn van het kampioensspel van zijn pupillen, herstelden onze meiden zich tijdig in de 2e set. Onder enthousiast tromgeroffel van trommelaar Matthijs kon de negatieve score dan ook worden omgebogen in een solide 25 – 16 setwinst. Een zucht van verlichting rolde van de tribune, waar menig ouder inmiddels enkele nagels had afgekloven.

De derde set werd met 25 – 6 een complete walk-over en ook in de 4e set hadden de Dynamo meiden een flink overwicht. Terwijl de bloemen, de Nevobo medailles, de kampioensshirts en de fotografen in gereedheid werden gebracht, kreeg Alterno nog een paar onnodige punten cadeau. Maar dat mocht de pret niet drukken, ook de laatste set eindigde overtuigend, met 25 – 15. We zijn KAMPIOEN !

De lange meiden van Klarenbeek MC1 speelden tegelijkertijd op het veld naast ons de wedstrijd tegen Dynamo MC6. Door onze 4-0 winst waren zij live getuige van hoe hun kansen op het kampioenschap in rook opgingen. Ze werden zelf bovendien flink op de proef gesteld door Dynamo MC6, dat een puike wedstrijd speelde en volkomen verdiend de 4e set binnen wist te slepen van de nummer 2.

Marit, namens alle ouders van MC5: enorm bedankt voor jouw uitstekende coaching en voor jouw engelengeduld met onze meiden. Op naar het volgende kampioenschap!