In memoriam Bob van Dorland

Op 6 april overleed oud-lid en vrijwilliger Bob van Dorland, 79 jaar oud. Bob kampte met een afnemende gezondheid die afgelopen week plotseling verslechterde. Bob werd lid in 1978 en speelde lange tijd bij de recreanten. Hij was een zeer actief lid, je kon altijd op Bob rekenen. De lijst met taken die Bob uitvoerde is indrukwekkend. Zo was Bob blokhoofd bij de bezorging van de (gedrukte) Time-out, scheidsrechter, coach van het jeugdteam waar zijn zoon Fred in speelde, lijnrechter bij Dames 1 en Heren 1, begeleider bij Dames 2 en maker van de ijzeren ‘alleen met geweld verwoestbare’ telborden.

Als voorzitter van de commissie nationale competitie regelde Bob alle zaken rondom de wedstrijden van 5 deelnemende teams, maakte hij jarenlang deel uit van het zaalteam voor de nationaal spelende teams en was hij de baas over kleding, schoeisel, ballen en overige luxe artikelen die sponsoren aan Dynamo’s beste teams leverden. Bob hielp ook bij de bouw van het 3e veld van de Dynamohal en maakte deel uit van de ‘werkgroep nieuwe houten sportvloer’. Deze werkgroep werd ingesteld nadat de Taraflex vloer van het 3e veld er uit moest i.v.m. het hoge aantal blessures.

Zijn zoon Fred kan zich ook de legendarische Dynamo toernooien nog goed herinneren. Bob was hier jarenlang floormanager en verantwoordelijk voor de ‘zaalploeg’. Ook zijn vrouw An was actief, zij draaiden samen vele bardiensten op de vrijdagavonden.

Dynamo is Bob dankbaar voor alles wat hij voor de club heeft gedaan. Onze gedachten gaan uit naar zijn vrouw An en hun kinderen Fred en Ellen en hun gezin. We wensen familie en vrienden van Bob veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur en leden SV Dynamo Apeldoorn

BijlageGrootte