Heren 2 wint met 3-1 in Melbuul‘ndorp

Heren 2 reisde zaterdag af naar Borne voor een ontmoeting met Ecare Apollo 8 Heren 1. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Onbekendheid met carnaval breekt op

Het programma “zaterdag 10 februari 12.00 uur Ecare Apollo 8 HS 1 tegen SV Dynamo HS 2”  doet vermoeden dat het hier om een jeugdwedstrijd gaat. Niets is minder waar, want beide teams zijn het hoogst spelende herenteam van de (reguliere) vereniging. De reden van dit vroege tijdstip was de carnavalsoptocht, die al om 13.30 uur in Melbuul‘ndorp begon. Net binnen de maximale speeltijd wonnen we met de setstanden 20-25, 25-22, 25-17 en 25-22. Zij (verder) feesten, wij in optocht naar huis.

Vroege vogels
Zaterdagochtend op tijd de wekker gezet. Nog één keertje ‘sluimeren’, het gevoel dat het te vroeg was.  Of misschien gisteravond toch iets te laat? Net als altijd een broodje en een kop sterke koffie als ontbijt. Een surrealistisch gevoel (terug naar vroeger) overheerst. Even met de kop in de krant, waar dit gevoel versterkt wordt. De foto van een Tesla in een baan om de aarde. Een waarschuwing voor Apollo?

Navigatie
Niet alleen het vroege tijdstip is wennen. Ook nooit eerder in Mellbuul ‘ndorp gespeeld. De navigatie was zelfs ook even de weg kwijt, maar toch waren we weer goed op tijd. In een prachtige thuishal, met de professionaliteit rondom het veld op hoog niveau, doet vermoeden dat de ambities groot zijn. De stand op de ranglijst laat wel een enorm verschil zien. We spelen tegen de nummer laatst, Apollo (met) 8 (punten). We weten van toet’n nog bloazen wat ons te wachten staat, maar misschien staan de Doldraejers wel in het veld. Borne staat namelijk met carnaval op z’n kop. We waren gewaarschuwd!

Alleen maar (kunnen) verliezen
Spelen tegen de Bornenaren betekent dat er niet van ze te winnen valt. Zelfs het halen van de maximale score voelt alleen goed als we zelf lekker spelen. Gericht op ons eigen spel, bewust van het feit dat we zelf het spel moeten maken (willen dicteren), starten we aan de wedstrijd.  Alle waarschuwingen voorafgaand aan het eerste fluitsignaal leken door de bassdreunen van de housemuziek in één keer verdwenen. De thuisploeg liet zien dat inzet veel goed maakt en ook de mindere kwaliteiten kan verbergen. Zij scoorden dan ook twee keer zoveel series op eigen opslag dan wij (8 om 4) en het geluk (dat dwongen ze overigens zelf af) was geheel aan Borner zijde. Door het verlies van deze eerste set (20-25) werden we genoodzaakt enkele mutaties door te voeren: drie rotaties doordraaien en een ‘motor’ in het veld. Nu bleven de scores dichter bij elkaar en werd het verschil nooit meer dan twee punten in beider voordeel. Met een strakke serie jumpfloaters werd op 16-16 een gat geslagen en daarmee werd de setwinst ingeleid (25-22). Met nagenoeg dezelfde opstelling (en weer de ‘standaard’ dubbele wissel gedurende de set) werd de frustratie in de eerste punten weg geserveerd. De 4-0 voorsprong voelde verlichtend, maar de thuisploeg vocht zich  terug (zonder toe te geven aan wellicht de vermoeidheid van de carnavalsnacht). Inmiddels waren we echter (meer) gewend geraakt aan de Gala-wedstrijdballen en dat zorgde voor een toenemende servicedruk. Drie series van drie punten maakten een einde aan de derde set (25-17). Helemaal ‘kapot’ was de formatie van Artamonov nog niet, want de gehele vierde set was het verschil minimaal. Toch voelde het nooit dat we ook deze laatste set niet zouden winnen. Het terughalen van de service lukte ons namelijk bijna alle keren in één keer. Met 25-22 was het einde verhaal en het begin van het eerste biertje, nog voor tweeën.

Even pauze
Voor de volgende wedstrijd moet u even wachten. De komende weken staan namelijk in het teken van de NOJK (zaterdag 17 februari) en twee vrije zaterdagen in verband met de (gespreide) voorjaarsvakantie. Op 10 maart kunt u ons weer zien spelen. Dan spelen we namelijk in Apeldoorn om 17.00 uur tegen AVV Keistad.