SV Dynamo start volleybaltrainingen voor jongens met een verstandelijke beperking

SV Dynamo Apeldoorn start bij voldoende belangstelling een trainingsgroep voor jongens met een verstandelijke beperking in de leeftijd van 13 t/m 20 jaar.

Trainingen en wedstrijden

De jongens gaan wekelijks trainen op woensdag van 16.00 tot 17.30 in een sportzaal in Apeldoorn. De trainingen worden gegeven door een gekwalificeerde volleybaltrainer en afgestemd op de mogelijkheden van de spelers. Dit kan variëren van bewegen en spelletjes met een bal om het balgevoel te trainen tot het oefenen van specifieke volleybaltechnieken.
Stap voor stap leren de spelers het échte volleybal. Zij zullen dit in de praktijk kunnen oefenen door wedstrijden te spelen tegen andere jeugdteams van SV Dynamo.

Begeleiding

Tijdens de trainingen staat bewegen, leren volleyballen en plezier hebben voorop. De kinderen moeten zich prettig voelen in een veilige sportomgeving. Daarom is het belangrijk dat de trainer ondersteuning krijgt van ouders en verzorgers. Dit betekent dat één ouder of begeleider aanwezig moet zijn bij de trainingen en oefenwedstrijden.

Kom vrijblijvend kennismaken

Spelers mogen drie keer vrijblijvend een training volgen om te kijken of het bevalt en past bij de individuele mogelijkheden. De trainingsgroep gaat definitief van start als zich acht leden hebben aangemeld. De maximale trainingsgroep bestaat uit twaalf personen.

De contributie bedraagt 39,50 per kwartaal.

Ferdinand de Vries
secretaris jeugdcommissie