Oorkonde en Gouden Nevobo-speld voor Peter van Vliet

Deze week ontving Peter van Vliet, omringd door de dames van D9 en D10, een oorkonde en een Gouden Nevobo-speld voor zijn 40-jarige inzet als scheidsrechter. Hoe lang Peter al fluit is niet exact bekend, maar wel is zeker dat hij meer dan 40 jaar geleden zijn eerste wedstrijd floot. Peter fluit dit seizoen naast de minimaal 24 wedstrijden in de promotieklasse, regiodivisie en 2e divisie ook nog heel wat wedstrijden in onze hal en heeft de ambitie om elk seniorenteam 'n keer te fluiten. Dit keer waren de dames van D9 en D10 aan de beurt. Niet heel toevallig vond de uitreiking plaats net voor de wedstrijd van deze dames: twee werelden bij elkaar. De een die elke week wel een of twee wedstrijden wil fluiten en de andere die de waardering daarvoor zeker kan opbrengen maar het zelf fluiten zoveel mogelijk probeert te ontlopen.  Dat geeft maar weer aan dat het fluiten van wedstrijden niet voor iedereen is weggelegd.
Peter heel hartelijk dank dat je je zolang al inzet voor onze vereniging.

Jeugd Arbitrage Corps en nieuwe collega van Peter

Wij zullen ons best blijven doen om jonge mensen enthousiast te maken en te houden om te fluiten. Er is op dit moment weer een ledenstop voor het Jeugd Arbitrage Corps (JAC). Steeds meer jongeren gaan nu ook seniorenwedstrijden fluiten waardoor er volgend seizoen waarschijnlijk weer ruimte komt voor nieuwe leden. Daarnaast worden onze JAC'ers steeds vaker door seniorenteams 'ingehuurd' om het team te helpen met hun scheidsrechter-teamverplichting. Hoe vaker zij kunnen en willen fluiten hoe beter het is. Robin Bussink is de eerste JAC'er die de stap heeft gezet om jouw collega te worden: wedstrijden fluiten in de promotieklasse en regiodivisie in hallen in de regio. Peter, jij gaf aan dat je onlangs met hem floot en onder de indruk was.

Oud-scheidsrechter eredivisie Herman Beekman gaat JAC-talenten begeleiden

Herman Beekman, die dit jaar zijn laatste wedstrijd floot als eredivisie scheidsrechter, wil onze JAC talenten begeleiden. Hiervoor worden in eerste instantie jongens en meisjes uitgenodigd die hebben laten zien dat zij 1e en 2e klasse senioren kunnen fluiten én de ambitie hebben om nog beter te worden en op termijn eventueel in de regio willen gaan fluiten in de promotieklasse of hoger en Peter's collega worden.