Pharmafilter Dames 1 neemt 3 punten mee naar Amsterdam

Dames 1 verloor zaterdag thuis met 1-3 van Pharmafilter. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

US D1 neemt drie punten mee terug naar Amsterdam

Het is 09.00 uur, de wekker gaat. Ik doe snel een afspeellijst aan op Spotify om de regen die tikt op de ramen te verbergen. Yoghurt met crusli en een enorme kop thee vormen het ontbijt vandaag. Over precies zes uur en vijfentwintig minuten begint de wedstrijdvoorbespreking in de kleedkamer.

Iedere wedstrijdzaterdag heeft hetzelfde ritueel. Ook vandaag ga ik na het ontbijt mezelf opfrissen en de sportkleding trek ik alvast aan. Het is 10.05 uur, ik fiets naar de stad toe om op de markt wat groenten en fruit in te slaan. In een restaurant (normaal op het terras, maar denk aan die regen) drink ik een heerlijke Latte.

Het is 11.15 uur, ik ben weer thuis, kijk een aflevering van ‘The Blacklist’ en drink nog een kop thee weg. Eens in de drie weken maak ik een pastasalade (of variant) voor Nicole, Barbara en mezelf. Het was vandaag niet mijn beurt dus op een appel en wat drinken na, hoefde ik niks mee te nemen, heerlijk. Voordat ik weg moet, eet ik nog twee broodjes met avocado, tomaat, komkommer en ei.

Om 12.40 uur staat mijn taxi en teamgenootje Lieke voor de deur. Voordat we naar de hal gaan, rijden we even langs ons teamgenootje Laure om een kopje thee te drinken en te knuffelen met de vier weken oude Giem.

Een paar minuten voor 14.30 uur naderen wij het Omnisport. Over iets meer dan 55 minuten start de voorbespreking. Ik ga met onze verzorgster Monique mee naar de kleedkamers beneden. Zoals elke week zorgt zij er weer voor dat niet alleen ik, maar iedereen nog fitter aan de wedstrijd begint.

Om 15.25 is het dan zover. Onze staf komt de kleedkamer binnen en de voorbespreking kan beginnen. De laatste tactische aanwijzingen worden gegeven, de opstelling wordt besproken en er wordt geyelld. Wij zijn klaar voor de wedstrijd.

Exact om 16.30 uur wordt het eerste fluitsignaal gefloten waar mini van de week Carmen de eerste opslag mag maken en de eerste rally mag uitspelen. Tijdens de wedstrijd zijn we als team overeind gebleven, maar hebben we op verschillende fronten helaas verloren. Wel hebben we hard gestreden en gegeven wat er in ons zat. US heeft daarnaast ook een goede pot gespeeld.

Om 18.07 is het voorbij, 1-3 verloren. We klappen voor het publiek rechts, het publiek links, de trommelaars, het publiek naast het veld, de ballenkinderen en de quickmoppers. You win some, you lose some. Op naar de volgende wedstrijd, maar eerst een weekend rust.

Om 20.22 uur eten we ongegeneerd een pizza op de tribune terwijl we ons mannelijke vlaggenschip Draisma Dynamo aanmoedigen. De bijbehorende foto houden we voor ons zelf.

Tot de volgende keer!