Dames 1 neemt Utrechtse punten mee naar Apeldoorn!

Zaterdag 7 oktober: om 20.00 uur mocht Dames 1 aantreden tegen de nummer 1 van de Topdivisie, namelijk VV Utrecht DS1. Volgens de prognose: 3-0 voor Utrecht… Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Je kunt natuurlijk wel bedenken dat we daarvoor niet naar Utrecht afgereisd waren. De wedstrijd begon met een klein presentje voor de arbitrage, het is namelijk de  week van de scheidsrechter!

De eerste set startten we met een kleine wijziging ten opzichte van vorige week. Heleen Hesselink mocht deze week op de diagonaal van start gaan. Verder waren er geen veranderingen en begonnen Barbara Knap, Lotte Leukenhaus, Chantal Nijstad, Caya van Kooten, Lieke Scharbaai en Nicole van der Mark.

De eerste set kwamen we, ondanks dat we niet het niveau van vorige week haalden, eigenlijk niet echt in gevaar. We lieten het aan het eind wel een beetje spannend worden, maar konden met 25-23 de eerste set wel op onze naam schrijven. Daarna begon de trein te lopen, er werd knetterhard gewerkt, de afspraken werden
nagekomen, harde aanvallen werden afgewisseld met slimme shotjes en de service druk was prima. Tweede set……, 25-19 voor ons!!

De derde set, in het damesvolleybal nog wel eens onvoorspelbaar… We begonnen direct met een achterstand. Bij 8-2 voor Utrecht vroeg Michael een time out aan. Daarna waren we in no time weer bij, 12-12. Utrecht wist daarna een goede service serie neer te zetten, wat weer resulteerde in een achterstand: 16-12… Nog maar een keer gas erop, koppen bij elkaar en alles van de grond vegen. Opnieuw wisten we ons terug te knokken tot 21-21, waarna we allemaal het gevoel hadden: deze laten we niet meer lopen!! En het lukte: 25-23! Dus 3-0 in de pocket!

Op naar volgende week zaterdag, dan spelen we om 16:30 uur thuis tegen PDK Huizen DS 1. We hopen jullie, op de eerste Super Saturday van het seizoen, in groten getale in het Omnisport te zien.

Nog een paar feitjes:
- Michael weet eindelijk de betekenis van onze yell!
- Caya is weer helemaal wedstrijdfit!
- De beloningspot loopt al aardig op. Dat wordt een reisje naar <???> aan het eind van
het jaar.
- Wist u dat Sjon altijd een voorspelling geeft van de uitslag? En ze het nooit goed
heeft…(tot nu toe)??